اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان:

همدان 142 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد / جذب تنها یک پنجم کشاورزان توسط نظام صنفی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: استان همدان 142 هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی دارد در صورتی که نظام صنفی کشاورزی فقط یک پنجم کشاورزان را به خود جذب کرده است.

همدان 142 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد / جذب تنها یک پنجم کشاورزان توسط نظام صنفی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا ابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش تشکل‌های بخش کشاورزی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه صنایع تبدیلی کشاورزی در حال حاضر در کشور 24 میلیون و 400 هزار تن ظرفیت فرآوری دارد، اظهار داشت: ظرفیت فرآوری و تبدیلی کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: در بخش صنایع و ماشین‌آلات بیش از 60 درصد صنایع در بخش کشاورزی مدرن و دارای تکنولوژی روز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان 1,2 درصد از مساحت خاک کشور را به خود اختصاص داده است،‌ افزود: استان همدان نیز 2,4 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده که همدان بعد از استان‌های شمالی بیشترین تراکم جمعیتی را دارد و این در حالی است که رقابت بر سر آب، خاک، امکانات و قابلیت‌های اراضی در استان دو برابر میزان کشور است.  

وی عنوان کرد: اراضی استان پستی و بلندی بیشتری نسبت به دشت دارد و جزو استان‌های نیمه خشک هستیم و با توجه به اینکه 2,4 درصد جمعیت کشور در همدان سکونت دارند اما 2,5 درصد جمعیت بهره‌برداران کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی با بیان اینکه 27 درصد ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در استان 31 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در کشور میزان اشتغال بخش کشاورزی 23 درصد است.

وی در ادامه به میزان تولیدات کشاورزی کشور اشاره کرد و یادآور شد: 118 میلیون تن تا آخر فروردین تولید محصولات کشاورزی بوده که 102 میلیون تن این محصولات زراعی و باغبانی و 16 میلیون تن در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: برای رفع مشکلات کشاورزان باید قابلیت‌ها و محدودیت‌های این بخش را شناسایی کرد و با تکیه بر سرمایه عظیم استان که نیروی انسانی است، مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه تشکلی که دولت راه بیندازد دولتی خواهد بود، گفت: قوی‌ترین تشکل‌های دنیا همه خصوصی هستند و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای پیگیری امور کشاورزان بهره گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: استان همدان 142 هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی دارد در صورتی که نظام صنفی کشاورزی فقط یک پنجم کشاورزان را به خود جذب کرده است و باید گفت قدرت یک تشکل با نیروی انسانی آن محقق می‌شود.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول