اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

درخواست‌های مردم از رئیس جمهور / ‌ثبات اقتصادی در ر‌أس مطالبات

ثبات اقتصادی، حمایت از تولید داخل، توجه به کشاورزی، ساماندهی بخش درمان و ... از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از رئیس جمهور آینده است.

درخواست‌های مردم از رئیس جمهور / ‌ثبات اقتصادی در ر‌أس مطالبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موضوع انتخابات این روزها در محافل عمومی و خصوصی به شدت داغ شد.

همیشه در انتخابات‌، درخواست‌های مردمی در راس مطالبات قرار دارد و از این حیث انتخابات در کشورمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس جمهور آینده ثبات اقتصادی ایجاد کند

ثبات نظام اسلامی مهم‌ترین دغدغه‌ای است که در محافل عمومی مطرح می‌شود و ثبات اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی از موضوع‌هایی است که این روزها عامه مردم سعی دارند بیان کنند که رئیس جمهور به این موضوع‌ها بپردازد.

سید عبدالرحیم ساجدی‌فر یک شهروند مازندرانی در پاسخ به این سئوال که انتظار شما از رئیس جمهور آینده چیست، اظهار کرد: رفع مشکل اقتصادی مهم‌ترین خواسته مردم است.

وی ادامه داد: بی‌ثباتی اقتصادی موجود رنج جدی برای مردم است که رئیس جمهور آینده باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

ساجدی‌فر در ادامه به موضوع مسکن مهر و نحوه پرداخت اقساط اشاره کرد و افزود: به عنوان کارگر در یک واحد تولیدی مشغول فعالیت هستم، حقوقی را که قانون کار برای کارگران در نظر گرفته است ماهانه 490 هزار تومان است که ماهیانه 300 هزار تومان باید بابت تقسط مسکن مهر بدهم.

وی ادامه داد: آیا با ماهی 150 هزار تومان با شرایط اقتصادی فعلی و با دو فرزند می‌شود زندگی کرد.

 ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه رئیس جمهور آینده باشد

سیدوجیهه موسوی که دارای یک مرکز فرهنگی است، بیان کرد: مهم‌ترین خواسته ما از رئیس جمهور در حال حاضر ایجاد ثبات اقتصادی به نفع همه اقشار مردم است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های رئیس جمهور به صورت کلان و در جهت رفع مشکل کلان جامعه در برنامه کاری قرار گیرد.

موسوی با اشاره به بی‌کاری جوانان بیان داشت: رفع مشکل بی‌کاری از دغدغه‌ جدی رئیس جمهور باشد چون بسیاری از جوانان به خاطر نبود کار مناسب دچار مشکلات جدی شدند.

از این شهروند مازندرانی درباره اینکه آیا در حال حاضر در انتخابات شرکت می‌کنید، گفت: فرد مورد تاییدم را برای حضور در پای صندوق رای انتخابات کردم . منتظر مناظره هستم تا به یقین برسم.

حمایت از سرمایه‌گذاران

حسن مهدوی دیگر شهروند مازندرانی که ظاهرا به لحاظ مالی مشکلی نداشت، بیان کرد: رئیس جمهور آینده زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری را در برنامه کاری خویش قرار دهد.

وی ادامه داد: افرادی را می‌شناسم که با وجود داشتن سرمایه مالی به خاطر بی‌ثباتی در بازار تمایلی برای ایجاد سرمایه‌گذاری ندارند.

وی حمایت از تولید داخلی را جزء خواسته‌های اصلی خویش مطرح کرد و تصریح کرد: بازار ایران پر شده از کالای نامناسب خارجی که این موضوع نیاز به تجدیدنظر توسط رئیس جمهور در آینده دارد.

کاهش هزینه‌های درمانی اولویت نخست

خانمی اهل شهرستان ساری که از رنج بیماری فرزندش می‌نالید نیز در گفت‌و گو با فارس اظهار کرد: کمبود دارو و رنجی که از وجود داروی نامناسب در حال حاضر وجود دارد مورد گلایه است.

این زن که خود را حمیدی معرفی کرد، بیان داشت: برای تهیه داروی فرزندم دچار مشکل جدی هستم و برای تهیه دارو به بیش از 30 داروخانه استان مراجعه کردم.

وی توجه رئیس جمهور آینده را به موضوع درمانی جلب کرد و اضافه کرد: رئیس جمهور آینده در مورد برنامه‌های درمانی موجود کشور تجدیدنظر کند.

تجهیز مراکز پزشکی اولویت برنامه دولت باشد

دانشجوی پزشکی که در حال حاضر در بخش درمانی مشغول فعالیت است نیز از وضع درمانی موجود نیز گلایه جدی داشت و بیان داشت: کمبود تجهیزات در مراکز درمانی رنج جدی است که نیاز است به این بخش توجه بیشتری شود.

وی به ناکافی بودن برخی امکانات برای دانشجویان و بیماران بیان داشت: با وجود دانش کافی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با وجود ارتقای این دانشگاه بسیاری از ادوات موجود در دانشگاه قدیمی و غیرقابل استفاده است.

کشاورزی در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد

کشاورزی که از قیمت ارزان محصول «سیر » در زمین کشاروزی می‌نالید مهمترین خواسته‌اش را حذف واسطه از بازار اعلام کرد.

رضایی با اعلام اینکه برای تولید محصول کشاورزی باید نیازسنجی مناسبی در استان انجام شود، بیان داشت: تولید محصولات بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شود و هیچ مسئولی برنامه راهبردی برای کشاورزی ارائه نمی‌کند.

جوان دیگری که در حال فعالیت در کارگاه بلوک‌زنی بود خواستار حمایت جدی دولت آینده از تولیدات کشاورزی شد.

وی که خود را رجبی معرفی کرد، بیان داشت: من و پدرم 10 هکتار زمین کشاورزی در منطقه چهاردانگه ساری در اختیار داریم ولی به خاطر عدم حمایت دولت از طرح‌های کشاورزی مجبور به مهاجرت شدم.

این جوان خاطر کرد: از رئیس جمهور آینده تقاضا داریم به تولیدکنندگان و کشاورزان نگاه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/86004/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول