اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان:

استان زنجان قطب ورزش سنگ‌نوردی کشور است

رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان گفت: استان زنجان قطب رشته سنگ‌نوردی در کشورمان شناخته شده است.

استان زنجان قطب ورزش سنگ‌نوردی کشور است

خلیل علیگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به قهرمانی ورزشکاران زنجانی در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: در این مسابقات فرناز اسماعیل‌زاده از زنجان در رشته سرعت موفق به کسب مدال طلا شد.

وی ادامه داد: همچنین الناز رکابی در رشته بولدرینگ موفق به کسب مدال نقره و دومی اورال شد.

رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان سطح مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا را بالا ارزیابی و خاطر نشان کرد: 12 نفر از ورزشکاران سنگ‌نورد کشورمان به این مسابقات اعزام شده بودند.

وی با بیان اینکه هشت نفر از بین 12 ورزشکار اعزامی به مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا از استان زنجان بودند، اظهار کرد: از این تعداد ورزشکار پنج نفر پسر و سه نفر دختر بودند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان با اشاره به اینکه ورزشکاران زنجانی مقامات خوبی در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا کسب کردند، تصریح کرد: 40 درصد مدال‌های کسب شده در این مسابقات به استان زنجان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران زنجانی برای نخستین‌بار در کشورمان موفق به کسب مدال در مسابقات آسیایی شدند، گفت: این مسابقات در فضای باز و با تشویق خوب مردم برگزار شد.

علیگو رشته کوهنوردی و سنگ‌نوردی استان زنجان را به عنوان یکی از قطب‌های کوهنوردی کشور دانست و تصریح کرد: یک سالن اختصاصی 6 هزار نفری در زنجان به این رشته اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: حمایت از ورزشکاران رشته‌های مختلف لازمه پیشرفت آنان است.

رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان به مسابقات برگزار شده در رشته سنگ‌نوردی اشاره کرد و اذعان کرد: تاکنون دو دوره مسابقات آسیایی و دو دوره مسابقات بین‌المللی فجر برگزار شده است.

انتهای پیام/73008/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول