اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نظافتی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

1300 کیلومتر پیاده به عشق امام حسین(ع)/ کاروان پیاده از مازندران راهی می‌شود

مسئول هماهنگی کاروان پیاده کاروان پیاده به کربلای معلی گفت: نهمین کاروان پیاده کربلا از مازندران به راه می‌افتد و زائران یک‌هزار و 300 کیلومتر راه را به عشق سالار شهیدان پیاده می‌روند.

1300 کیلومتر پیاده به عشق امام حسین(ع)/ کاروان پیاده از مازندران راهی می‌شود

حجت‌الاسلام کمیل نظافتی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: نهمین سفر پیاده کربلا صبح روز 10 خرداد ماه به سمت عتبات عالیات کربلا به راه می‌افتد.

وی افزود: به خاطر استقبال بسیاری از مردم ولایتمدار فریدونکنار، امسال برای نخستین بار این کاروان از این شهرستان حرکت می‌کند.

نظافتی با اشاره به اینکه تاکنون 45 نفر برای زیارت پیاده عتبات عالیات عراق اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان داشت: همچنین امسال برای نخستین بار 10 نفر از بانوان نیز در این سفر همپای آقایان پیاده به زیارت کربلا می‌روند.

 

به گفته این مسئول، نخستین مقصد ما بعد از یک ماه سفر پیاده حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه زائران پیاده حدود یک‌هزار و 300 کیلومتر را به عشق سالار شهیدان و یاران باوفایش طی خواهند کرد، اذعان داشت: به طور میانگین روزی 40 کیلومتر پیاده‌روی را در نظر گرفته‌ایم.

این عاشق امام حسین(ع) در مورد کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین زائر کوی حسینی یادآور شد: امیرحسین نظافتی با یک سال سن کوچک‌ترین زائر و رمضان محسنی با 60 سال سن مسن‌ترین زائر پیاده کربلا است.

نظافتی با اعلام اینکه در هشت سفر گذشته پیاده به سوی کربلا کرامات بی‌شماری را مشاهده کردیم که در آینده‌ای نزدیک در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به صورت مفصل به آن می‌پردازم، گفت: در سال 90 و 91 ایام عید سفر خود را با حدود 40 زائر بیشتر از بین دانشجویان و طلاب آغاز کردیم اما امسال از اقشار مختلف ما را در این راه همراهی می‌کنند.

 

وی از حاج مهدی خانی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فرمانده نیروی مقاومت بسیج در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 آمل به عنوان یکی از زائران ویژه این سفر نام برد و اذعان داشت: سردار خانی در سفر گذشته نیز ما را همراهی کرده‌اند.

نظافتی در مورد برنامه‌های ویژه این کاروان در مسیر چند کیلومتری سفر پیاده خود گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی را به مناسبت ایام اعیاد شعبانیه در دستور کار داریم، همچنین در زمینه بصیرت‌افزایی مبنی بر حضور حداکثر مردم پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و انتخاب فرد اصلح و دلسوز نظام نشست‌هایی خواهیم داشت.

 

وی گفت: در بحث انتخابات فرد خاصی مد نظر نیست بلکه هدف ما اشاعه معیارهای مقام معظم رهبری در انتخاب افراد مخلص نظام است تا با استفاده از رهنمودهای سازنده معظم‌له بتوانیم با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای بار دیگر قلب اجانب، استکبارگران و بدخواهان این نظام را به لرزه درآوریم و همیشه تیری در چشم‌شان باشیم.

انتهای پیام/86012/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول