اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند تاکید کرد

ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری انتخابات حماسی

فرماندار نهاوند گفت: تمام افراد به ویژه نخبگان، فرهیختگان، خبرنگاران و صاحب‌‌نظران موظف هستند شرایط مطلوب برگزاری انتخابات پرشور و حماسی را فراهم کنند.

ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری انتخابات حماسی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های دیداری و شنیداری و مطبوعات اظهار کرد:‌ از بین 969 نفر که کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهاوند هستند 47 نفر رد صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید معنی و مفهوم تأیید یا رد صلاحیت را به خوبی درک کرد، افزود: از آن جایی که حفظ شأن و منزلت و کرامت انسانی وظیفه همگانی است بنابراین همه وظیفه داریم در حفظ آبروی افراد تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان نهاوند تصریح کرد: رد صلاحیت نباید به این مفهوم باشد که شخص رد شده به درد هیچ کاری نمی‌خورد بلکه فرد شایستگی فعالیت در این حوزه را نداشته است زیرا اکثر افرادی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها کاندیدا هستند افرادی مدیر و ارزشمند بوده که در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از بین 47 نفری که در انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها صلاحیت آنها احراز نشده 37 نفر به دلیل نقص مدرک تحصیلی و 10 نفر نیز به علت مشکلات اقتصادی و یا سایر مواردی که به تأیید اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت رسیده، رد صلاحیت شده‌اند.

مولوی خدمت به مردم را نوعی عبادت خواند و گفت:‌ حقیقتاً عضو شوراهای اسلامی درآمدی ندارند و بارها مشاهده شده که حتی از درآمدهای شخصی و خانوادگی خویش برای رفع مشکلات حوزه انتخابی خود هزینه می‌کنند.

وی بیان داشت: برای اخذ رأی از عشایر زحمت‌کش یک صندوق سیار تدارک دیده شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند از ایجاد شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی مستقر در دادگستری نهاوند خبر داد و گفت:‌ این شعبه صرفاً تخلفات انتخاباتی را در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌کند.

وی یادآور شد: خبرنگاران به واسطه نقش اثرگذار خود در بین آحاد مردم می‌توانند مردم را در خلق این حماسه ملی ترغیب کنند.

مولوی خاطرنشان کرد: کاندیداها و طرفداران آنها قبل از هر چیز باید اخلاق انتخاباتی و قانون‌مداری را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/89016/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول