اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلیمی‌نمین در مشهد تشریح کرد

ضرورت انتخاب فرد اصلح در درون ائتلاف 1+2 / چرخش قدرت به افراد جدید مانور جریان‌های خاص را کم می‌کند

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان بیان اینکه اصولگرایان نباید دچار توهم در انتخاب شوند، گفت: انتخاب فرد اصلح در درون ائتلاف 1+ 2 انتخاب را آسان‌تر می‌کند.

ضرورت انتخاب فرد اصلح در درون ائتلاف 1+2 / چرخش قدرت به افراد جدید مانور جریان‌های خاص را کم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس سلیمی‌نمین، صبح امروز در مسجد حضرت زینب (س) اظهار کرد: جلیلی و احمدی‌نژاد با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و ایجاد شائبه نسبت به جلیلی یکی از برگ‌های برنده احمدی‌نژاد است زیرا با آمدن جلیلی به قوه مجریه احمدی‌نژاد شرایط خوبی نخواهد داشت.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه با تایید صلاحیت هاشمی شرایط برای احمدی‌نژاد نیز مطلوب می‌شد، تصریح کرد: با ورود جلیلی به صحنه انتخابات موقعیت مناسبی نصیب احمدی‌نژاد نمی‌شود؛ زیرا احمدی‌نژاد با افراد فردمحور می‌تواند برای ماندن در قدرت برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی کند.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه با چرخش قدرت باید به نیروهای جدید بها داده شود، گفت: چرخش قدرت به افراد و جریان‌های خاص اجازه نمی‌دهد تا مدام در صحنه قدرت اجرایی نقش داشته باشند و  از این طریق می‌توان با برخی از انحرافات با کمترین هزینه مقابله کرد.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قدرت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با مشاهده کارنامه کاری کاندیداها باید نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی و سپس اصلح‌ترین آن را انتخاب کرد.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران یادآور شد: سلایق و دیدگاه‌های مختلف کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سبب حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای می‌شود.

* حماسه سیاسی تنها با حضور مردم در پای صندوق‌های رای شکل نمی‌گیرد

سلیمی‌نمین تصریح کرد: حماسه سیاسی تنها با حضور مردم در پای صندوق‌های رای شکل نمی‌گیرد و در واقع زمانی حماسه سیاسی محقق می‌شود که بازگشت به عقب صورت نگیرد و حضور مردم در پای صندوق‌های رای همراه با آگاهی باشد.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تاکید کرد: حماسه سیاسی با انتخاب فردی شکل می‌گیرد که در برابر بیگانگان با استقلال و اقتدار بایستد اما جامعه هنوز در زمینه انتخاب فردی با این خصوصیات آگاهی ندارد.

سلیمی نمین افزود: با دادن آگاهی کامل به مردم و انتخاب فردی که می‌توان در راستای اعتلای نظام فعالیت کند در واقع توانسته‌ایم حماسه سیاسی را تحقق بخشیم.

* انتخاب فرد اصلح برای مردم دشوار شده است

وی بیان کرد: در حال حاضر ساختار انتخاباتی نظام اسلامی و نوع بازیگردانی عناصر قدرت، انتخاب فرد اصلح را برای مردم دشوار کرده و در این رابطه هاشمی به گونه‌ای عمل کرده که تشخیص برای مردم بسیار سخت شده است.

سلیمی‌نمین تاکید کرد: اگر دوسال پیش متوجه می‌شدیم که هاشمی و احمدی‌نژاد برای انتخابات برنامه دارند تشخیص فرد اصلح امروز راحت‌تر بود.

سلیمی‌نمین عنوان کرد: برای اینکه مردم در صحنه انتخابات آگاهانه عمل کنند به اطلاعات و داشتن آگاهی نیاز دارند اما مکانیسم موجود در ساختار انتخابات مشکل دارد زیرا در هنگامی که مدیری دچار تخلف می‌شود اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت نمی‌گیرد و این یک ضعف جدی است.

* اصولگرایان دچار توهم در انتخاب نشوند

وی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح برای مردم دشوار شده است، گفت: انتخاب فرد اصلح در درون ائتلاف انتخاب را آسان‌تر می‌کند اما این درحالی است که با وجود گمانه‌زنی‌های موجود برای پیوستن سعید جلیلی به ائتلاف 1+2، این نگرانی به وجود آید که ائتلاف 1+2 رقیب 1+3 شود.

سلیمی‌نمین اظهار کرد: اصولگرایان باید با معرفی فرد اصلح به تشخیص مردم کمک کرده و نباید دچار توهم در انتخاب شوند زیرا در حال حاضر ولایتی می‌گوید من به نظرسنجی‌ها پایبند نیستم و این امر همان اقدامی است که در سال 84 انجام شد؛ چون در سال 84 قرار بودن میان چهار نفر از اصولگرایان توافقی صورت پذیرد و فردی که رای بیشتری داشت در انتخابات شرکت کند اما در آن هنگام احمدی‌نژاد و محسن رضایی به قول خود وفا نکردند و هم‌اکنون نیز به نظر می‌رسد در ائتلاف 1+2 نیز این شکنندگی وجود دارد.

انتهای پیام/70022/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول