اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد:

رشد 55 درصدی پارک‌های مشهد/وجود 350 هزار انواع گل در باغ گل‌ِها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به رشد 55 درصدی پارک‌های مشهد گفت: در باغ گل‌های مشهد 350 هزار انواع گل وجود دارد.

رشد 55 درصدی پارک‌های مشهد/وجود 350 هزار انواع گل در باغ گل‌ِها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمدرضا سلامی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه باغ گل‌های مشهد اظهار کرد: در طول چند سال گذشته در کنار رشد شاخص‌های توسعه در شهر مشهد، سعی شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود فضاهای سبز شهری را توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کیفیت سعی کرده‌ایم با بهره‌گیری از مشاوران مجرب و با ایجاد تنوع در گونه‌های گیاهی و همچنین استفاده از نرم‌‌افزارها و سخت‌‌افزارهای روز دنیا بهترین فضاهای شهری را برای شهروندان ایجاد کنیم.

سلامی ادامه داد: هم‌اکنون در بخش سرانه فضای سبز از 8.6 متر مربع برای هر شهروند به 11.2 متر مربع رسیده‌ایم و سعی داریم تا پایان امسال این مقدار را به 12 متر مربع افزایش دهیم.

وی افزود: در چند سال اخیر پارک‌های شهر مشهد رشد 55 درصدی داشته به طوری که در گذشته 286 پارک در مشهد وجود داشت اما در حال حاضر بالغ بر 415 پارک در این شهر وجود دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: شهر مشهد به عنوان یک کلان شهر و یک شهر فرا ملی نیاز به داشتن محیط‌هایی برای افزایش ورود گردشگر دارد.

وی افزود: در طول چند سال گذشته این توفیق را داشتیم که شش پارک موضوعی را به مرحله طراحی و اجرا رسانده و پارک مینیاتوری یکی از پارک‌های موضوعی مشهد است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سلامی بیان کرد: پارک بهار، دانش، بازیافت نیز از دیگر پارک‌های موضوعی هستند که در مرحله طراحی و اجرا قرار دارند و پارک گیاه‌شناسی در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: باغ گل‌ها بامساحت 3 هکتار به صورت گل بنفشه طراحی شده که در هر یک از هشت گلبرگ‌ آن مجموعه‌های مختلفی از گل‌ها و گیاهان قرار دارد و از ویژگی‌های این باغ این است که در هر فصل با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی تغییر می‌کند و رنگ آن تغییر می‌کند.

وی افزود: در این باغ 350 هزار انواع گل وجود دارد و بازدید کنندگان می‌توانند از کارشناسان این مجموعه آموزش‌ها و اطلاعات لازم را در مورد گیاهان کسب کنند.

انتهای پیام/70028 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول