اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سلیمانیه عراق

کارگردان مطرح بانه‌ای بر اثر سانحه تصادف درگذشت

کارگردان معروف بانه‌ای "طاها کریمی" بر اثر سانحه تصادف رانندگی در سلیمانیه عراق جان خود را از دست داد.

کارگردان مطرح بانه‌ای بر اثر سانحه تصادف درگذشت

به  گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، طاها کریمی کارگردان بانه‌ای چهارشنبه شب بر اثر سانحه رانندگی در خیابان ابراهیم پاشا در سلیمانیه عراق درگذشت.

در این حادثه که بر اثر تصادف یک نیسان و تاکسی در شهرستان سلیمانیه رخ داد، طاها کریمی اهل بانه کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

جنازه این هنرمند عرصه سینما از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به زادگاه وی در بانه برای خاکسپاری بازگردانده شد.

طاها کریمی کارگردان و هنرمند سینماکار بانه‌ای است که در چند سال اخیر در حوزه سینما درخشش چشمگری داشت و توانسته بود در جشنواره‌های زیادی شرکت نماید و جوایز متعددی را از آن خود کند.

فیلم مستند «من یک مزدور سفید هستم» با مضمون (انفال) که در چهار سانس مختلف در بخش رقابتی «پانوراما، بازتاب تصاویر» در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام «ایدفا» در کشور هلند و در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گولف در امارات به نمایش درآمد از جمله کارهای این کارگردان ناکام بانه‌ای است.

به گزارش فارس؛ مستند بلند 66 دقیقه من یک مزدور سفید هستم، زریان، مرز زندگی، کوهستان سفید یا (کویستانی سپی)، نفت سرطان شهر ما و فیلم سینمایی کوهستان قندیل از دیگر آثار طاها کریمی در زمینه فیلمسازی است.

فیلم سینمایی کوهستان قندیل نیز که اولین ساخته بلند طاها کریمی است در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گوا در هندوستان، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم چشم سوم در شهر بمبئی هندوستان، هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی در امارات متحده عربی، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تیرانا در آلبانی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول در ترکیه، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های عربی در آمستردام هلند و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کُردی لندن در انگلستان به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/79008/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول