اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

ملت ایران از نظر رشد سیاسی رشیدترین مردم دنیا هستند / هیچ ائتلافی وابسته به من نیست

امام جمعه مشهد با اشاره به انتخابات 24 خردادماه گفت: مردم ایران هوشیار و بیدار هستند و از نظر رشد سیاسی رشیدترین مردم دنیا را داریم که مسیر خود را به خوبی تشخیص داده و انتخاب درستی انجام می‌دهند.

ملت ایران از نظر رشد سیاسی رشیدترین مردم دنیا هستند / هیچ ائتلافی وابسته به من نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش کاندیداهای شورای شهر مشهد اظهار داشت: مشارکت سیاسی در اسلام تکلیف است و کسی که در امور مسلمانان دخالت می‌کند مسلمان نیست حتی با دادن یک رأی.

وی افزود: بالاترین مشارکت سیاسی اقدام به شرکت در انتخابات است و افرادی که برای حضور در شورای شهر خود را آماده می‌کنند اقدامی ارزشمند برای جامعه مسلمین انجام داده‌اند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: هر فردی ممکن است سرمایه‌های متفاوتی داشته باشد از جمله سواد، تخصص و سرمایه‌های اجتماعی اما اگر اخلاق در بندگی خدا وجود نداشته باشد همه این سرمایه‌ها بی‌فایده است.

وی ادامه داد: اگر اخلاص عبودیت از راه خدمت به خلق نباشد تمام سرمایه‌های یک فرد به هدر می‌رود و تنها می‌توان از راه خدمت به خلق خدا رضایت خداوند را جلب کرد.

وی خطاب به کاندیداهای شورای شهر تصریح کرد: در عرصه‌ای وارد شده‌ایم که عبادت پروردگار با بهترین ابزار عبودیت و بندگی خدا یعنی خدمت به خلق برای شما مهیا شده است اما اگر این خدمت با خلوص نیت نبود و در کنارش قدرت، ثروت و منافع دنیوی دیگر مدنظر باشد بزرگترین گناهان را انجام دادیم.

وی افزود: خدمت بنده خدا بزرگ‌ترین عبادت است و اگر این عبادت برای غیر خدا انجام شود تبدیل به شرک می‌شود و هر کسی که فکر می‌کند چنین اخلاصی ندارد همین امروز از نامزدی انتخابات انصراف بدهد.

امام جمعه مشهد در ادامه به انتخابات اشاره و تأکید کرد: مردم ایران هوشیار و بیدار هستند و از نظر رشد سیاسی رشیدترین مردم دنیا را داریم که مسیر خود را به خوبی تشخیص داده و انتخاب درستی انجام می‌دهند.

وی افزود: اکثریت مردم ایران متدین و دین‌مدار هستند و تعداد قلیلی لائیک نیز وجود دارد که معیارهایی غیر از ارزش‌های اسلامی را در انتخاب‌شان مدنظر دارند اما اکثریت مردم دین‌مداری را مؤلفه اصلی انتخاب خود قرار داده‌اند و کاندیداها باید تلاش کنند معیار دین‌مداری خود را برای مردم قابل احراز کنند.

علم‌الهدی با اشاره به ویژگی‌های خاص مشهد تأکید کرد: شورای شهر مشهد می‌خواهد شهر امام رضا(ع) را مدیریت کند، این مکان قبل از اینکه شهر باشد ملک امام رضا(ع) بوده است و براساس همین ویژگی توسعه یافته و اکنون بخش عمده آن وقف آستان قدس رضوی است.

وی افزود: هویت مشهد برپایه هویت امام رضا (ع) است و اگر مدیریت شهر بخواهد دست به کاری بزند که هویت امام رضا (ع) به هویت زیارتی، سیاحتی و تجاری تغییر کند به این امام عناد ورزیده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برخی مدیران شهر توجیه می‌کند که برای آبادانی شهر امام رضا دولت کمک نمی‌کند و باید از هر راهی پول به دست آورد. به دست آوردن این پول به قیمت تغییر هویت شهر امام رضا (ع) اشتباه است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد:‌ هویت شهر مشهد در عرصه گردشگری باید متناسب با هویت معنوی این شهر باشد و اگر هویت سیاحتی آن بیش از هویت مذهبی گسترش یابد خیانت به امام رضا صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد خواستار توجه مدیریت شهری به نسل جوان شده و تأکید کرد: در مدیریت شهر باید نقش جوان را مورد توجه قرار داد اما این توجه نباید همراه با ابتذال باشد.

وی افزود: عده‌ای با این شعار که جوانان نشاط می‌خواهند به دنبال اشاعه نامشروع هستند اما نشاط جوان در اخلاق، علم و پیشرفت او است نه در بی‌بندوباری و یا دوچرخه‌‌سواری دختران در خیابان‌ها.

علم‌الهدی خطاب به کاندیداهای شورای شهر مشهد تصریح کرد: در تبلیغات خود برای انتخابات شعارهایی ندهید که باعث ضایع شدن منکرات شود.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در انتخابات شورای شهر هیچ لیستی منتسب به من نیست و هیچ سهمی در این لیست ندارم اما این به این معنا نیست که هیچ‌کس را تأیید نکنم.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول