اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

امام خمینی (ره) روحیه ایثار و مقاومت ایرانیان را تقویت کرد

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: مهمترین دستاورد امام خمینی (ره) تقویت روحیه ایثار و مقاومت در ملت ایران بود.

امام خمینی (ره) روحیه ایثار و مقاومت ایرانیان را تقویت کرد

نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برای شناخت امام خمینی (ره) باید سال‌ها تحقیق و پژوهش انجام دهیم تا بتوانیم جنبه‌های روحی و ویژگی‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به درستی درک کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه کار پژوهشی و تحقیقی به صورتی که بتوانیم امام خمینی را پس از دو دهه به درستی شناخته و برای نسل جوان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی ایشان را به صورت صحیح تبیین کنیم، انجام نشده و باید تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام دهیم.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تاکید کرد: در این زمینه تاریخ‌پژوهان، محققان و اساتید دانشگاهی و طلاب و علمای دینی و بالاخره رسانه‌ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

*برای شناخت امام (ره) کافی است نگاهی به قبل و بعد از انقلاب بیاندازیم

ادیبی تاکید کرد: هر کس به اندازه درک خود می‌تواند امام خمینی (ره) را درک کند. به نظر من ساده‌ترین راه برای شناخت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این است که نگاهی به قبل و بعد از انقلاب اسلامی بیاندازیم.

وی افزود: پیش از انقلاب ایرانیان زیر سلطه استکبار جهانی و استبداد داخلی بودند، اما همین امام خمینی (ره) با نفس قدسی خود چنان روحیه ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی و عزتمندی را در میان ملت ایران تقویت کرد که جوانان ایرانی با دست‌های خالی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق مقاومت کرده و حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادند.

ادیبی تاکید کرد:‌ امام خمینی (ره) چنان ایرانیان را هدایت فرمودند که جوانان و نوجوانان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از میهن و دین و انقلاب خود سر از پا نمی‌شناختند.

وی در پایان اظهار داشت: ملت ایران امروز به واسطه بهره‌مندی از وجود مبارک امام خمینی (ره) دارای عزت و سربلندی در جهان هستند و تداوم این راه با عزت تنها با حفظ بصیرت و حرکت در مسیر ولایت و پشتیبانی از ولی امر مسلمین میسر و مقدور است.

انتهای پیام/2302/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول