اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد

آغاز عملیات بازسازی مقبره امام‌زاده ابراهیم طاقبستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: عملیات بازسازی مقبره امام‌زاده ابراهیم طاقبستان از امروز آغاز شده و زیربنای قدیمی امام‌زاده از یک‌صد متر به 600 متر توسعه پیدا می‌کند.

آغاز عملیات بازسازی مقبره امام‌زاده ابراهیم طاقبستان

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بعد از جلساتی با مسئولان میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص بقعه امام‌زاده ابراهیم به این نتیجه رسیدیم ساقه گنبد را کوتاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با انجام این کار مردم علاوه بر تفریح، به‌راحتی به زیارت هم خواهند پرداخت، افزود: طرح جامع و نقشه ساخت‌وساز آماده است و ساقه گنبد به اندازه یک متر و 20 سانتی‌متر در نظر گرفته شده و با این کار ثبت جهانی طاقبستان مشکلی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه عملیات بازسازی مقبره امام‌زاده ابراهیم طاقبستان از امروز آغاز شده است، تاکید کرد: زیربنای قدیمی امام‌زاده یک‌صد متر و محوطه آن سه هزار متر است که زیربنای آن به 600 متر توسعه پیدا می‌کند. 

حسینی‌اراکی اعلام کرد: کار بازسازی در سه مرحله انجام می‌پذیرد که مرحله نخست 75 روز به ‌طول می‌انجامد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مرحله نخست شامل مجموعه امام‌زاده و سرویس بهداشتی است و مرحله دوم ساماندهی شامل شبستان، حسینیه الحاقی و درب‌ها است.

حسینی‌اراکی مرحله سوم را شامل محوطه‌سازی قبرستان اطراف اعلام کرد و افزود: انجام این کار 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: بحث مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، اقامه نماز جماعت از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مکان است.

حسینی‌اراکی خاطر نشان کرد: با این بازسازی عبور و مرور از مسیر طاقبستان به امام‌زاده ابراهیم برای گردشگران و زائران راحت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/2700/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول