اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

92 درصد مصوبات کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی عملیاتی شد

استاندار خراسان‌رضوی گفت: 92 درصد از مجموع 453 مصوبه کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال گذشته عملیاتی شده است.

92 درصد مصوبات کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی با اشاره به جایگاه قانونی این شورا، بر تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق مصوبات آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه 92 درصد مصوبات کارگروه‌های تخصصی 10 گانه ذیل شورا در سال گذشته محقق شده است، افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی، مصوبات کارگروه‌ها پس از طرح در صحن علنی و تصویب اعضا اجرایی می‌شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی از کارگروه‌های تخصصی ذیل شورا خواست تا نسبت به تدوین برنامه‌های عملیاتی خود برای سال جاری اقدام کرده و جهت تصویب در جلسه آتی شورا ارائه کنند.

استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با تصمیم اعضای شورا مبنی بر توسعه شهرک صنعتی توس به میزان 30 هکتار گفت: با عنایت به مصوبه هیئت دولت در سفر چهارم به استان خراسان‌‌رضوی مبنی بر رفع ممنوعیت توسعه صنعت در محور غرب مشهد، باید در این راستا اصول زیست محیطی رعایت شده و بارگذاری‌های صنعتی، متناسب و دارای فناوری‌های نوین باشند.

فروزان‌مهر همچنین ضمن استماع گزارشی از سیمای آب استان و مشهد، بر مدیریت بهره‌برداری و مصرف بهینه آب به ویژه در مصارف کشاورزی تاکید و خاطرنشان کرد: از آنجا که سهم عمده مصرف آب در بخش کشاورزی است، باید در جهت مدیریت مصرف صحیح در این بخش بیش از گذشته تلاش شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی خواستار اجرای پروژه‌های آبیاری نوین و مکانیزه شدن کشاورزی به منظور استفاده بهینه از منابع آب در این بخش شد.

وی همچنین بر اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، کنترل و مهار روان آب‌ها و آب‌های سطحی، جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از دشت‌ها، احداث تصفیه‌خانه‌ها به منظور بازچرخانی آب و ساماندهی فعالیت چاه‌های غیرمجاز در راستای مدیریت منابع آبی استان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه برنامه‌های کارگروه‌های تخصصی ذیل شورا در سال 92 از سوی معاونان برنامه‌ریزی و اشتغال، توسعه مدیریت و منابع انسانی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی ارائه شد.

از دیگر مصوبات جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی، طرح جامع و تفضیلی شهر چکنه، افزایش محدوده منفصل توس برابر مصوبه کارگروه امور زیربنایی، احداث کارخانه تولید گچ ساختمان به میزان دو هکتار در کاریزک کوهی شهر تربت جام و احداث بازار دام به میزان یک هکتار در رابجه شهر باخرز بود.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول