اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو تیم تدوین برنامه اقتصادی جلیلی عنوان کرد

عضویت صاحب نظران اقتصاد اسلامی در تیم اقتصادی جلیلی

عضو تیم تدوین برنامه اقتصادی جلیلی گفت: تیم کارشناسی اقتصادی جلیلی از کسانی تشکیل شده که سال‌ها بر روی اقتصاد اسلامی کار کرده‌اند.

عضویت صاحب نظران اقتصاد اسلامی در تیم اقتصادی جلیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح الله ایزدخواه در نخستین همایش مبلغین انقلاب اسلامی که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد با اشاره به تاکید جلیلی بر احیای گفتمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اینکه مطرح شود رئیس جمهور باید کسی باشد که دارای سال‌ها تجربه کار اجرایی و عمرانی باشد یک آفت است چرا که وزارتخانه‌ها متکفل انجام چنین اموری هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهوری به دنبال افتتاح پروژه‌ها باشد وقت پیدا نمی‌کند که مشکلات را بررسی و رسیدگی کند ادامه داد: اینکه گفته شود مدیر موفق نباید هیچگاه در اتاق خود بوده و دائم به این سو و آن سو برود کار صحیحی نیست، رئیس جمهور باید فرصت داشته باشد که در سطح کلان مشکلات را بررسی و حل فصل کند.

عضو تیم تدوین برنامه اقتصادی جلیلی یکی از مهم‌ترین اهداف جلیلی را برقراری هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی دانست و یادآور شد: در مسئله پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد ریال وقتی که جلیلی پیگیر کار شد از قوا دعوت کرد و با برقراری تعامل و همفکری یک موضوع امنیتی محض را به یک پروسه کارشناسی تبدیل کرد تا ریشه بروز چنین فسادی مشخص شود.

وی با اشاره به بروز برخی از اختلاف نظرهای میان وزارتخانه‌ها بیان کرد: به طور مثال در استان خوزستان سدهای زیادی برای آبیاری احداث شده ولی هنوز شبکه آبیاری شکل نگرفته بود و علت این امر نیز بروز اختلاف میان دو وزارتخانه بود.

ایزدخواه با اشاره به اینکه جلیلی اختلاف میان دستگاه‌ها را یکی از مشکلات مهم دولت می‌داند بیان کرد: آقای جلیلی عنوان می‌کند نمی‌خواهد درباره همه مسائل صحبت کرده و بیان کند که برای همه بخش‌های اقتصادی چاره اندیشی کرده است.

وی در خصوص ترکیب تیم اقتصادی جلیلی گفت: در جلسات برگزار شده متن اولیه که نتیجه 10 سال دوران مدیریت جلیلی است ارائه شده و دغدغه‌ها مطرح شده است و در این تیم کارشناسی از کسانی که سال‌ها بر روی اقتصاد اسلامی کار کرده‌اند تشکیل شده است و در این تیم 50 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شریف و امام صادق عضویت دارند.

عضو تیم تدوین برنامه اقتصادی جلیلی با اشاره به اینکه در برنامه اقتصادی جلیلی پیوست‌های تخصصی در موضوعات ترانزیت، انرژی و... مد نظر قرار گرفته است بیان کرد: از جلیلی خواسته‌ایم که عملکرد در شورای عالی امنیت ملی را ارائه کند ولی وی معتقد است نباید برای جلب آرای مردم به انتشار مسائل امنیتی کشور در جامعه پرداخت.

وی در خصوص راهکارهای جلیلی در خصوص حل مشکل تورم یادآور شد: تورم یک ظلم بزرگ اقتصادی است و به همین دلیل مهار و کاهش تورم در برنامه‌های اقتصادی جزو اولویت‌ها است.

ایزدخواه بهره‌گیری از اقتصاد بومی، صادرات تولیدات کشاورزی و... را از دیگر راهکارهای برنامه اقتصادی جلیلی دانست و اضافه کرد: باید در بخش‌های مختلف اقتصاد نسبت به شناسایی نقاط ضعف و ناکارآمدی‌ها اهتمام داشته باشیم و این مسئله در برنامه‌های تدوین شده مدنظر قرارگرفته است.

وی رمز پیشرفت را مقاومت دانست و گفت: از همین رو در برنامه جلیلی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2258/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول