اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس:

لغو برخی تحریم‌ها در آستانه انتخابات توطئه جدید آمریکایی‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو برخی از تحریم‌ها از سوی آمریکا در حالی که ما آماده برگزاری انتخابات حساس ریاست جمهوری هستیم، توطئه جدید کاخ سفید است.

لغو برخی تحریم‌ها در آستانه انتخابات توطئه جدید آمریکایی‌ها است

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر غربی‌ها و در راس آن‌ها ایالات متحده آمریکا به بهانه پرونده هسته‌ای کشورمان، تحریم‌های مغرضانه و غیر قانونی بسیاری را به ملت ایران تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: امروز دیگر همه می‌دانند که پرونده هسته‌ای ایران تنها بهانه‌ای است تا غربی‌ها مقاومت در ایران را شکسته و مردم را از پیگیری مطالبات و حقوق خود ناامید کنند و به همین دلیل است که تحریم‌های اقتصادی سنگینی را علیه ما تدارک دیدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه با بصیرت و آگاهی ملت ایران، مقاومت مسئولان و رهنمودهای مدبرانه رهبری معظم انقلاب اسلامی بخش مهمی از توطئه‌های دشمنان شکست خورده و همانطور که رهبر عظیم‌الشان انقلاب فرمودند، این تحریم‌ها فرصت بسیار خوبی برای محک خوردن ملت ایران و توانمندسازی کشور بود.

کوثری با اشاره به لغو برخی از تحریم‌ها از سوی آمریکا اظهار داشت: کسی منکر آثار منفی تحریم‌ها نیست و ما در داخل از این تحریم‌ها استقبال نکردیم، اما غربی‌ها به اکثر اهدافی که داشتند، به ویژه در حوزه شکست مقاومت در ایران دست نیافتند و خودشان نیز به این امر اعتراف کردند.

* نباید لغو برخی از تحریم‌ها را خیلی جدی بگیریم

وی متذکر شد: با این وجود نباید لغو برخی از تحریم‌ها را خیلی جدی بگیریم، چرا که آمریکایی‌ها در حال تدارک توطئه دیگری علیه ملت ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در آستانه انتخابات هستیم و آمریکایی‌ها به خیال خود می‌خواهند مردم ما را فریب دهند.

کوثری افزود: هدف از این تحریم‌ها القای این پیام است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری مردم ما به دلخواه آن‌ها حرکت کرده، یعنی حضور گسترده در انتخابات نداشته و فرد اصلح را انتخاب نکنند، آن‌ها کل تحریم‌ها را لغو خواهند کرد که این امر دروغی بزرگ است.

وی در پایان تاکید کرد: غربی‌ها تحریم‌ها را به خاطر پرونده هسته‌ای ایران وضع نکرده و با اصل انقلاب ما مشکل دارند و به طور قطع تا زمانی که شرایط داخلی ایران را به روزهای پیش از انقلاب که دوران سرسپردگی بود، بازنگردانند دست از توطئه‌های خود بر نخواهند داشت.

انتهای پیام/2302/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول