اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 2727 شعبه ثابت برای دریافت آرای گیلانی‌ها در انتخابات شوراها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان شعبه‌های سیار شوراها در گیلان را 289 شعبه دانست و اظهار کرد: 2 هزار و 727 شعبه ثابت به منظور دریافت آرای مردم برای انتخابات شوراها در استان در نظر گرفته شده است.

اختصاص 2727 شعبه ثابت برای دریافت آرای گیلانی‌ها در انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به 62 هزار و 843 نفر رای اولی در استان اظهار کرد: گیلان 2 میلیون و 481 هزار و 671 نفر جمعیت دارد.

وی جمعیت شهری گیلان را یک‌میلیون و 497 هزار و 970 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد 983 هزار و 701 نفر در روستاهای استان زندگی می‌کنند.

اکبرزاده با بیان اینکه یک‌میلیون و 700 هزار نفر واجد رای دادن در گیلان هستند، تصریح کرد: تعداد 2 هزار و 885 شعبه شهری و 843 شعبه روستایی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار گیلان تعداد شعبه‌های سیار ریاست جمهوری را 346 شعبه عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 539 شعبه ثابت برای انتخابات ریاست جمهوری در استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعیین 2 هزار و 816 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان، بیان کرد: تعداد 841 شعبه شهری و یک‌هزار و 975 شعبه روستایی است.

اکبرزاده شعبه‌های سیار شوراها در گیلان را 289 شعبه دانست و اظهار کرد: 2 هزار و 727 شعبه ثابت به منظور دریافت آرای مردم برای انتخابات شوراها در استان در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان برگزاری جلسه‌های توجیهی با فرمانداران و آموزش عوامل اجرایی را از جمله اقدامات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد 16 هزار و 29 نفر برای ورود به شوراهای شهر و روستا در استان ثبت‌نام کردند و با توجه به انصرافی‌ها این تعداد به 15 هزار و 29 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 35 هزار نفر از عوامل اجرایی و هیئت‌های نظارت امر برگزاری انتخابات در گیلان را به عهده دارند، تصریح کرد: 75 درصد رای دهندگان در دوره سوم شوراها در استان مشارکت کردند.

اکبرزاده مشارکت گیلانی‌ها در آخرین دوره ریاست جمهوری را 94 درصد اعلام کرد و گفت: گیلان 3.3 درصد جمعیت کشور را دارد اما پنج درصد صندوق‌های اخذ رای به دلیل تعداد بیشتر روستاها در این استان مستقر می‌شود.

انتهای پیام/84001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول