اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

استقرار سیستم حسابداری تعهدی آرزوی 14 ساله شورای شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر قم استقرار سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم را تحقق یکی از آرزوی‌های 14 ساله شورای اسلامی شهر دانست.

استقرار سیستم حسابداری تعهدی آرزوی 14 ساله شورای شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از شهر نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر در آیین افتتاح پروژه تبدیل مبنای حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی با اشاره به اینکه شورای اول در صدد تغییر سیستم حاکم بر امور مالی شهرداری‌ها به سیستم تعهدی بود، اظهار داشت: همواره بزرگترین مشکلی که ما با ادارات داریم در همین ارتباط است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخورد‌های اداره دارایی با شهرداری قم خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سازمان‌های وابسته به شهرداری سازمان‌های اقتصادی نیستند اما دارایی معمولا حقوقی که ما به پرسنل این سازمان‌ها می‌دهند درآمد اتفاقی فرض کرده و مالیاتی برای آن در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این کار را عدم شناخت از سیستم مالی شهرداری اعلام می‌کنند، تصریح کرد: به همین دلیل استقرار سیستم تعهدی به جای سیستم نقدی از ضروریات شهرداری‌ها به شمار می‌رود.

آتش‌زر با اشاره به اینکه از سال 1362 به بعد وزارت کشور هم قول پیش‌بینی درآمد‌ پایدار و هم استقرار نظام مالی تعهدی در شهرداری را داده است، ابراز داشت: بعد از گذشت 30 سال وزارت کشور به این قول خود عمل نکرده است و با توجه به گرفتاری‌هایی که دارند تا 100 سال دیگر هم عمل نخواهند کرد.

وی سیستم حسابداری نقدی را یکی از معضلات و مشکلات شهرداری‌ها دانست و یادآور شد: شورای شهر سوم و شهردار قم در این خصوص بسیار پیگیری کردند و امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های صورت گرفته هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود نکاتی را به کارشناسان امور مالی شهرداری‌ها گوشزد و تاکید کرد: در محاسبه عوارض شهرداری باید طبق مرّ قانون عمل کنید.

وی همچنین بر ممیزی دقیق ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساختمان‌ها بعد از اینکه پایان کار را می‌گیرند پارکینگ‌ها را تغییر کاربردی می‌دهند و این به دلیل عدم ممیزی است و اگر ممیزی دقیق باشد جلوی این کارها گرفته می‌شود.

آتش‌زر خاطرنشان کرد: امیدواریم کارهایی که شهرداری قم آغاز کرده است همچنان پیش برود و موجب شفافیت بیشتر در مسائل مالی شود زیرا اگر شفافیت باشد پرداخت ارباب رجوع بهتر و صادقانه‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم این راه روشنی که شهرداری قم آغاز کرده است ادامه پیدا کند و روزی برسد که ما پروانه را در شهرداری صادر نکنیم و این وظایف را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا کار مردم با سهولت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول