اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نمایشگاهی برای ازدواج به سبک اسلامی/ کالا‌های ایرانی در خدمت ازدواج آسان

نخستین نمایشگاه ازدواج و زوج‌های جوان با ارائه خدمات پیش و آستانه ازدواج برای جوانان در بیرجند گشایش یافت که تا حدودی مورد استقبال مردم بیرجند به ویژه جوانان در آستانه ازدواج قرار گرفت.

نمایشگاهی برای ازدواج به سبک اسلامی/ کالا‌های ایرانی در خدمت ازدواج آسان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جوانی فصل بی‌بدیل زندگانی و سر‌آغاز استحکام شخصیت و ظهور و بروز استعداد‌های انسانی است که خداوند منان به بندگانش هدیه کرده است.

مسئله ازدواج و زندگی زناشویی از مسائل مهم و جامعه محسوب می‌شود و با دیگر امور زندگی مثل سیاست، اقتصاد، فرهنگ مانند هر امر اجتماعی ارتباط مستقیم دارد که با حاد شدن هر یک از آنها موضوع ازدواج هم بحرانی شده و به صورت یک مسئله حاد جلوه می‌کند.

کیست که از نظر فرهنگی تفکرات و احساسات نسل جوان را که با پیچیدگی‌های خاص خود نوساناتی در خانواده و سرانجام در جامعه به وجود می‌آورد منکر آن شود!

کیست که تورم و بحران اقتصادی و معیشتی را که در پایین آمدن آمار ازدواج تاثیر مستقیم دارد، به حساب نیاورد!

بی‌تردید سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای تسهیل ازدواج جوانان امری بدیهی و ضروری است که باید متولیان امور جوانان و خانواده به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

از جمله ملاک‌های اساسی در انتخاب همسر تدین است که در اسلام به آن توصیه شده است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «بر شما باد که همسر دیندار انتخاب کنید»، البته منظور از متدین بودن معنای حقیقی آن است؛ یعنی پایبندی کامل به اسلام، اسلام را با جان و دل پذیرفتن و عمل کردن به آن است.

باید بدانیم که تدین مانند اصل و ریشه‌ای است که ثمره‌های فراوانی دارد از جمله این فواید عبارتند از عفت، نجابت و حیا که تمامی این امور می‌تواند به نوعی تضمین‌کننده زندگی زناشویی باشد.

پیامبر در این‌باره می‌فرمایند کسی که با زنی به خاطر ثروتش ازدواج کند، خداوند او را به حال خودش وا می‌گذارد و کسی که تنها به خاطر زیبایی با دیگری ازدواج کند در همسرش امور ناخوشایند خواهد دید! و کسی که به خاطر دین و ایمانش با او ازدواج کند، خداوند همه آن امتیازات را برایش فراهم خواهد کرد.»

نمایشگاه تخصصی زوج‌های جوان و ازدواج برای نخستین بار در خراسان‌جنوبی از نهم خردادماه دایر شده بود که اندک اندک به کار خود پایان می‌دهد.

نمایشگاه بین‌المللی خراسان جنوبی برای نخستین بار در ارتباط با ازدواج و زوج‌های جوان و با هدف تسهیل در ازدواج، پذیرای 60 تولید کننده محصولات مختص جهیزیه، لوازم خانگی و ملزومات ازدواج بود.

این نمایشگاه در دو سالن و موضوعات مختص جهیزیه، لوازم خانگی، ملزومات ازدواج از جمله لباس، آرایشگاه، آیینه شمعدان و پوشاک بود، اما بعضی از غرفه‌ها متاسفانه هیچ ربطی به ازدواج و ملزومات آن ندارد.

تخفیف 25 درصدی کالاها برای بازدید کنندگان

مسئول اجرایی نخستین نمایشگاه تخصصی ازدواج و زوج‌های جوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کالاهای ایرانی این نمایشگاه با 25 درصد تخفیف به متقاضیان ارائه می‌شود.

آرش بهنیا خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ویژه زوج‌های جوان و ملزومات ازدواج بوده و برای نخستین بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: در این نمایشگاه حدود 60 تولید کننده از پنج استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شیراز، تهران، اصفهان و خراسان شمالی حضور دارند.

مسئول اجرایی نخستین نمایشگاه تخصصی ازدواج هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را کمک به فروش کالاهای ایرانی و حمایت از زوج های جوان برای تسهیل امر ازدواج عنوان کرد.

بهنیا در ادامه اضافه کرد: 70 درصد کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ایرانی است.

این مسئول تصریح کرد: این نمایشگاه نیازهای زوج‌های جوان از پوشاک، لباس، آرایش، لوازم خانگی، جهیزیه، آیینه شمعدان را تامین می‌کند و عموم مردم با حضور و خرید در این نمایشگاه می‌توانند در قرعه‌کشی یک میلیون تومانی این نمایشگاه شرکت کنند.

یک جوان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تاثیر برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک قرار است زندگی مشترک‌ خود را آغاز کنیم و امروز توانستیم از این فرصت استفاده کرده و برخی از ملزومات زندگی خود را با تخفیف 25 درصدی ویژه نمایشگاه خریداری کنیم.

محمود شاکری افزود: غرفه‌های‌ لباس محلی، گالری موسیقی و نورپردازی و آتلیه عکاسی نقش پررنگی در ارائه خدمات مرتبط با نمایشگاه داشتند که باید از مسئولان این غرفه و آتلیه تقدیر کرد.

رویا حسینی نیز زوج وی اضافه کرد: در انتهای سالن شماره یک، فضای مناسب با ایده‌ای جدید، نحوه خدمات آرایشگاهی و مزون لباس عروس آتلیه به صورت عملی به خواهران ارائه می‌شود که آموزنده و عالی بود.

یکی دیگراز بازدید کنندگان نمایشگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با غرفه‌ها گفت: با داشتن بیش از 80 غرفه در این نمایشگاه بسیاری از این غرفه‌ها با موضوع نمایشگاه و محصولات آن هم‌خوانی نداشت.

محمد عبداللهی افزود: غرفه‌هایی همچون چاقوسازی زنجان، سی‌دی‌های ویژه کودکان، عرقیات گیاهی و عسل ارومیه به چشم می‌خورد که بهتر بود به‌ جای آن از تولیدات و محصولات بومی استان خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شدیم.

یکی از غرفه‌داران نمایشگاه هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به اطلاع‌رسانی کمرنگ این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اکثر بازدید‌کنندگان نسبت به نمایشگاه اظهار بی‌خبری می‌کنند و رغبت چندانی برای خریداری ندارند.

علی حسینی افزود: من از استان اصفهان در این نمایشگاه غرفه دارم که با توجه به نمایشگاه تخصصی ازدواج و زوج‌های جوان از امروز تا 12 خردادماه همه روزه از ساعت 17 تا 22 به روی علاقمندان باز بوده و شرکت در قرعه‌کشی و بخش ویژه بانوان از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه هستند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه 60 نفر از تولیدکنندگان محصولات خود را به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار داده‌اند.

حسینی گفت: نمایشگاه در دو سالن و موضوعات مختص جهیزیه، لوازم خانگی، ملزومات ازدواج از جمله لباس، آرایشگاه، آیینه شمعدان و پوشاک از جمله اقلام نمایشی در غرفه‌ها است.

یکی از غرفه‌داران دیگر این نمایشگاه با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شد، ادامه داد: اما این نمایشگاه می‌توانست با برنامه‌ریزی و هماهنگی بهتری برگزار شود.

محمد محسنی خاطر نشان کرد: در این چند روز در بین بازدیدکنندگان از حضور مسئولان استانی و شهرستانی کمتر کسی را دیده‌ایم.

یکی از فرهنگیان بیرجندی نیز اذعان داشت: از برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع نمایشگاه اصلاً خبری نبود.

علی‌اکبر مهیمنی متذکر شد: موضوع مشاوره در امر ازدواج از ضرورت‌های جامعه امروزی ما است که لازم بود در این نمایشگاه غرفه‌ای با حضور کارشناسان دایر بود تا جوانان می‌توانستند از نظرات کارشناسانه آنها بهره‌مند شوند.

===============

گزارشی از علیرضا چاجی

===============

انتهای پیام/69014/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول