اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم خبر داد

بیماری‌های قلبی عروقی 32 درصد عامل مرگ و میرها در جم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: 32 درصد مرگ و میر در جم مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است.

بیماری‌های قلبی عروقی 32 درصد عامل مرگ و میرها در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی صبح امروز در نشست مسئولان بهداشتی جم اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان و رشد شاخص‌های بهداشتی درمانی از اولویت‌های اساسی مسئولان است.

وی افزود: در چند سال اخیر در راستای کیفیت‌بخشی به خدمات بهداشتی همه امکانات موجود را به کار گرفته‌ایم و به نتایج خوبی نیز دست یافته‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به علل مرگ و میر در شهرستان جم خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 65 درصد علل مرگ و میر در سال 91 مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها و حوادث بوده است.

قاسمی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی عروقی 32 درصد، سرطان‌ها 19 درصد و حوادث 14 درصد و در مجموع 75 نفر از 115 نفر مورد فوتی در شهرستان در سال 91 مربوط به سه علت ذکر شده بوده که به تفکیک جنسیتی، 42 نفر آقایان و 33 نفر خانم‌ها بوده‌اند.

وی افزود: در بین بیماری‌های قلبی عروقی نیز سکته‌های مغزی و قلبی بیشترین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده و در بین سرطان‌ها، سرطان پروستات در آقایان و سرطان معده به نسبت مساوی بین آقایان و خانم‌ها و در بین حوادث، حوادث ترافیکی بیشترین علت مرگ و میر را داشته که 94 درصد حوادث ترافیکی مربوط به آقایان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با بیان اینکه درصد قابل توجهی از عوامل مرگ و میر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند افزود: به دلیل تغییر شیوه زندگی مردم و گرایش به غذاهای آماده به‌ویژه فست‌فودها و کنسروها و کم‌تحرکی و روی آوردن به زندگی ماشینی و استعمال دخانیات، زندگی افراد شدیدا تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته است.

قاسمی گفت: پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب و پرنمک و جلوگیری از پدیده چاقی امروزه به مشکل اساسی برای مردم تبدیل شده و زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های دیگر از جمله دیابت است که می‌توان با انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه به مدت 30 دقیقه یا حداقل 3 مرتبه در هفته کمک مؤثری به کاهش مرگ و میرها کرد.

وی ابراز داشت: استفاده از سبزیجات و میوه‌جات، کاهش مصرف شیرینی‌جات، خوردن مایعات و پرهیز از خوردن نوشابه‌ها نیز می‌تواند در بهبود سلامت افراد و جامعه مؤثر باشد.

قاسمی تصریح کرد: برای مقابله با این مهم، همکاری خود مردم و مشارکت بین بخشی و فرهنگ‌سازی ضروری به نظر می‌رسد و باید با کمترین هزینه سلامتی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی با رویکرد تغییر شیوه زندگی، از طریق اطلاع‌رسانی سایت‌های شهرستان، توزیع تراکت و پمفلت، ارسال پیامک‌های بهداشتی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری جلسات آموزشی در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی به صورت چهره به چهره و گروهی و حضور پزشک در خانه‌های بهداشت از جمله اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوده که به انجام رسیده است.

انتهای پیام/2451/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول