اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 245

طاهری: انتخاب اصلح امری اساسی و مهم در انتخابات است / مردم در نحوه تبلیغ کاندیدا دقت کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در انتخابات علاوه بر اینکه حضور با شکوه اهمیت زیادی دارد انتخاب فرد اصلح و کارآمد نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.

طاهری: انتخاب اصلح امری اساسی و مهم در انتخابات است / مردم در نحوه تبلیغ کاندیدا دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید علی طاهری ظهر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت نیم قرن حماسه سیاسی در سایه سار امام(ره) که در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: ملت ایران پس از اینکه یک انقلاب اسلامی را به رهبری امام(ره) پدید آورد، با تلاش‎های بی‎نظیر و وجود رهبری عزیز پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای ایشان توانست الگویی باشد برای تمام مسلمانان و ملت‎های جهان تا بر حق خود ایستادگی کنند و نگذارند بیگانگان در امور داخلی کشورشان دخالت کنند.

وی افزود: امروز نیز دشمنان اسلام و سلطه‌گران جهان که می‎خواهند تا ابد بر صندلی قدرت تکیه بزنند و چشم دیدن این موضوع را ندارند که مردم در تمامی جهان به دنبال حق خود باشند و برای رسیدن به حق خود نظام اسلامی ایران را الگو قرار دهند در حال تلاش هستند تا به نظام اسلامی ایران به هر طریقی ضربه بزنند.

انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان اسلام پدید آورد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در مدل تفکر اسلامی دوستان اهل سنت در جهان بر اثر تحقق انقلاب اسلامی و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران تحولی عظیم شکل گرفت و بیداری اسلامی پدیدار شد.

وی ادامه داد: نگاه اول اهل سنت در دنیا این بود که هر کسی در سرزمین و کشور آنها که به قدرت می‎رسد او را اولی‎الامر می‎دانستند و مبارزه با او را مبارزه با دین و خدا می‎پنداشتند اما امروز به برکت موفقیت‎ها و وجود نظام جمهوری اسلامی در ایران این تفکر تغییر کرده و بیداری اسلامی در منطقه به وجود آمده است.

انتخابات نظام اسلامی ایران یک الگو برای جهان است

طاهری خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‎های انتخابات پیش رو این است که این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بعد از بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه است.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات در کشورهای اسلامی در گذشته بسیار کمرنگ بود اما امروز شاهد این هستیم که در کشورهای اسلامی مردم به دست خود رسیدن اسلامگرایان به حکومت را رقم می‎زنند و این انتخابات‎ها الگوبرداری از نظام اسلامی در ایران است و دشمنان دوست ندارند چنین اتفاقی بیافتد و ابعاد گوناگون جمهوری اسلامی ایران برای جهان الگو باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد این هستیم که تلاش دشمنان برای ضربه زدن بیش از پیش و بی‎سابقه به انتخابات در ایران شکل گرفته و در حال انجام است.

وی عنوان کرد: موضوع‎هایی همچون تحریم انتخابات، تلاش برای برگزار نشدن و یا برگزاری به صورت کم‎رنگ، گوشه کوچکی از توطئه‎ها و فعالیت‎های دشمنان نظام و مردم است.

طاهری اظهار کرد: امروز 24 خرداد یک جلوه دیگر از الگو شدن ملت ایران را برای دنیا است و به همین دلیل ما باید تلاش کنیم تا در این روز حماسه بی‎نظیری را رقم بزنیم تا بار دیگر شکست دشمنان نظام، انقلاب و مردم ولایتمدار ایران اسلامی شاهد باشیم.

انتخاب اصلح امری اساسی و مهم در انتخابات است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این انتخابات علاوه بر اینکه حضور با شکوه اهمیت زیادی دارد انتخاب فرد اصلح و کارآمد نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: به این تصور نباشیم که اگر فردی را برای ریاست جمهوری در کشور انتخاب کردیم آثار مثبت و منفی آن تنها برای مدت چهار سال خدمتی است که در جایگاه بالاترین مقام اجرایی کشور قرار دارد خواهد بود بلکه آثار آن می‎تواند تا سال‎های زیادی در کشور آسیب و یا تحول مثبت ایجاد کند.

طاهری متذکر شد: اگر رئیس جمهوری به واسطه رای و انتخاب ما در کشور عملی انجام دهد و یا تصمیم بگیرد که به ضرر و یا به نفع کشور و نظام باشد تمام ثواب و گناهی که بر اثر آن تصمیم در پرونده رئیس جمهور ثبت می‎شود همانند آن در پرونده ما نیز ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به شعار سال و تاکیدهای مقام معظم رهبری بر ویژگی‎های رئیس جمهور اصلح تصریح کرد: اینکه رهبری در سخنان خود و در جلسه‎های گوناگون به اقشار مختلف مردم متذکر می‎شوند که در انتخاب خود دقت کنید به خاطر جایگاه حساس و مهم ریاست جمهوری در کشور است.

طاهری افزود: شورای نگهبان از بین صدها نفر که برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‎نویسی کردند هشت نفر را احراز صلاحیت کرده اما این احراز یک تعداد از صلاحیت‎های اولیه و عمومی است و ما باید از بین این هشت نفر آنکه از بقیه اصلح‎تر است را انتخاب کنیم.

مقایسه سابقه عملکرد با شعار کاندیدا بهترین راه انتخاب اصلح است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‎های انتخاب اصلح این است که با شخص کاندیدا ارتباطی نزدیک داشته باشیم تا کامل او را بشناسیم و بتوانیم تصمیم بگیریم.

وی افزود: یکی از راه‎های دیگر این است که از افرادی که فرد مورد نظر ما را می‎شناسد و حاضر نیست آخرت خود را به انتخاب یک فرد بفروشد، بیشتر در خصوص او سوال کنیم، تحقیق کنیم و بدانیم که چه ویژگی‎ها و نکات مثبت و منفی دارد تا بتوانیم تصمیم بگیریم.

طاهری ابراز داشت: تمامی افرادی که امروز در بین هشت کاندیدایی که صلاحیت آنها احراز شده و در میدان رقابت در حال فعالیت هستند روزی مسئولیت اجرایی داشتند و بهترین راه تشخیص اصلح در بین این اشخاص مقایسه سابقه عملکرد آنها با وعده‎هایی است که می‎دهند.

وی تصریح کرد: شعارهایی که هر کدام از کاندیدا در روزهای تبلیغات می‎دهند شعارهایی بسیار زیبا و پسندیده است، اما بهتر این است که ما این شعارها را در کنار سوابق کاری و توانایی‎های شخص قرار دهیم و با هم مقایسه کنیم آن وقت به راحتی می‎توان اصلح را تشخیص داد.

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که رهبری همیشه به آن تاکید و دقت دارند نحوه تبلیغ و هزینه تبلیغ کاندیدا است.

طاهری عنوان کرد: انتظار می‎رود مردم با چشمانی باز همانند همیشه در نحوه تبلیغ کاندیدا دقت کنند و اگر دیدند که کاندیدی تبلیغات میلیونی و بی‎رویه را انجام می‎دهد بیشتر دقت کنند و این سوال را بپرسند که این همه هزینه از کجاست؟ و آیا هزینه‎ای که فردی برای کاندیدا انجام می‎دهد تعهد و دینی بر گردن او در مقابل آن فرد نمی‎گذارد؟

انتهای پیام/83004/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول