اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

انتخاب فرد اصلح؛ نیازمند هوشیاری و بصیرت

انتخاب فرد اصلح در شرایط فعلی و در کوران تبلیغات رنگارنگ و متنوع نامزدهای انتخاباتی بدون شک نیازمند هوشیاری و بصیرت کافی و وافی است.

انتخاب فرد اصلح؛ نیازمند هوشیاری و بصیرت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات را بر همگان فرض و واجب دانستند؛ چراکه معتقد بودند ملت ایران باید خود در سرنوشت کشورشان شرکت و دخالت داشته باشند.

امام خمینی (ره) به ملت بزرگ ایران تأکید داشتند که «صحنه را خالی نکنید، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسانند».

ویژگی‏های کاندیدای اصلح از دیدگاه امام خمینی (ره) متعدد بود؛ براین اساس، فرد اصلح باید دارای اخلاقی اسلامی، تفکر انقلابی، ولایت‏مداری، مردم‏دوستی بوده و واداده به بیگانه نباشد.

خصوصیات فرد اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها تبیین شده است؛ امروز باید برای انتخاب فرد اصلح هوشیار بود و معیارها و شاخصه‌هایی را که مقام معظم رهبری برای ملت تبیین کرده است، مانند ولایت‌مداری، داشتن تفکر دینی، مردم دوست بودن، خدامحور بودن، اهل مدیریت و با تدبیر بودن و دشمن‌شناس را در نظر گرفت. 

خلق حماسه سیاسی با تکلیف‏محوری

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی در این زمینه خواستار حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاسی کشور و خلق حماسه سیاسی با در نظر داشتن تکلیف‏محوری شد.

علی حیدری‌هایی اظهار کرد: امام خامنه‌ای با بینش خودشان، امسال را به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامیدند و این مقطعی نیست و باید در طول امسال به تحقق بپیوندد.

وی افزود: در صورتی که حماسه سیاسی به سر منزل مقصود برسد و تحقق پیدا کند، آنگاه حماسه اقتصادی نیز به نتیجه و مقصد خواهد رسید.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: حماسه یعنی واقعه جهادگونه و پرشور و حماسه بدون هدف نیست و قطعاً با پیروزی همراه است.

حیدری‌هایی با اشاره به فتح خرمشهر بیان داشت: حادثه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد یک حماسه در تاریخ ایران اسلامی‏مان بود و با ایده و نظر اینکه این شهر متعلق به همه ملت ایران است، سرانجام به پیروزی رسید.

وی با اشاره به بیان امام خامنه‌ای مبنی بر حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاسی کشور که نمونه بارز آن همین حادثه انتخابات است، اذعان داشت: حماسه سیاسی در انتخابات با حضور گسترده مردم، انتخابات سالم و امن همچون گذشته و آگاهی و هوشیاری در انتخاب اصلح، خلق می‌شود.

وی تأکید کرد: تکلیف همه ما این است که دیگران را به حضور حماسی در صحنه انتخابات تشویق و ترغیب و با دلایل منطقی کسانی را که تاکنون در این عرصه مشارکت نداشته‌اند را حاضر به نقش‌آفرینی کنیم. 

مردم هوشیار و بصیر عمل کنند

یک کارشناس سیاسی در دامغان نیز گفت: مردم باید مثل همیشه هوشیار و بصیر باشند و با آگاهی در انتخابات شرکت کنند.

‌سردار محمد عموزاده با اشاره به فتنه 88 اذعان داشت: با توجه به عملکرد گذشته دشمن، مردم باید بیش از پیش هوشیار باشند و با زیرکی نگذارند تا افراد، ذهن پاک آنها را مسموم کنند.

وی افزود: دشمنان با شایعه‏پراکنی و مسموم کردن افکار مردم در انتخابات 88 خواستند جلوی حضور مردم را در این انتخاب بگیرند، اما خوشبختانه موفق نشدند و بنابراین در جامعه با هدف ایجاد تفرقه، به القای تقلب در انتخابات پرداختند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مردم بصیر و آگاه در سال 88 حماسه بزرگ 9 دی را خلق کردند و این جز خواست خداوند متعال چیز دیگری نیست و خداوند خواسته است تا مردم عزیز باشند.

عموزاده با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات آتی گفت: تمامی کاندیداها باید به فرموده مقام معظم رهبری، تابع قانون باشند. 

 

تکرار حماسه دفاع مقدس در 24 خرداد

یک کارشناس مذهبی در دامغان نیز گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری و آرمان‌خواهی است و بار دیگر در روز 24 خرداد ماه در صحنه عمل تکرار می‏شود.

کلثوم صداقتی بیان داشت: ما حماسه‌های زیادی در طول تاریخ اسلام و انقلاب از جمله حماسه ششم بهمن‌‌ماه که افتخاری متعلق به مردم آمل بود و حماسه انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم که پدیده‌ای شگفت‌انگیز شد و حماسه 9 دی 88 و حماسه‌هایی از این قبیل را داشته‏ایم.

وی عنوان کرد: مسئله بسیار مهمی را که در پیش داریم، مسئله انتخابات است و آحاد مردم موظفند با حضور پرشور و حماسی خویش در پای صندوق‌های رأی، سرنوشت کشور را تعیین کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انتخابات مظهر اراده ملی و نماد مردم‌سالاری اسلامی است، یادآور شد: دشمنان ملت ایران همیشه سعی کرده‌اند که انتخابات را از شور و هیجان بیندازند و مردم را ناامید کنند و به کوری چشم دشمنان اسلام چه در داخل و چه در خارج، مردم ایران نمی‌هراسند و حماسه پرشوری خلق خواهند کرد.

صداقتی با اشاره با نام‌گذاری همه ساله کشور از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: نامگذاری سال‌ها ، نقشه راه کشور است تا همگان در آن مسیر گام بردارند و چند سالی است که معظم‏له با توجه به اوضاع کشور روی مسائل اقتصادی تاکید فراوان داشتند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصادی باید منطبق بر ارزش‌های الهی باشد، ادامه داد: مستقل شدن کشور از نظر اقتصادی یک اصل است و محور همه برنامه‌ها باید قرار بگیرد تا تبدیل به حماسه‌ای ماندگار شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: دشمن وقتی دید نمی‌تواند از لحاظ اقتصادی مردم را از پای درآورد، دست به چالش انداختن مردم از نظر سیاسی می‌زند؛ دشمن سعی دارد مردم را نسبت به نظام بدبین کند.

صداقتی گفت: دشمنان اسلام هیچ‏گاه آرام ننشسته و همچنان درصدد ایجاد توطئه‌های جدید هستند؛ بنابراین با حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه‌های شوم دشمنان خنثی می‌شود.

وی اشاره کرد: همه مصلحت نظام اسلامی بر این است که مسئولان نظام بر محور رهبری و ولایت حرکت کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: امسال باید مردم با بصیرت و مراقبت بیشتر و به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و به سکان‌داری ایشان این کشتی را به ساحل امن و آرام برسانند. 

کشورهای مسلمان، چشم‏انتظار انتخابات ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی در گرمسار نیز گفت: امروز با توجه به بیداری اسلامی در منطقه، انقلاب ما چشم امید ملت‌های مسلمان است.

زهرا ختایی با اشاره به اصل 115، شرایط کاندیدای ریاست جمهوری را عنوان کرد و اظهار داشت: احراز صلاحیت کاندیدا بر اساس قانون بر عهده شورای نگهبان است؛ اما ما با عبرت گرفتن از گذشته و با بصیرت علوی و فاطمی باید توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و نخستین گام در این راه، حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی و دومین گام، انتخاب آگاهانه است.

ختایی گفت: دشمن قصد دارد با تشدید تحریم‌ها و فشار بر مردم به ویژه قشر کم‏درآمد جامعه انگیزه ملت را جهت حضور در صحنه انتخابات از بین ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: از آنجا که حضور گسترده در صحنه مهم سیاسی ضامن اقتدار و امنیت کشور است، مردم باید با تحمل مشکلات و البته مدیریت صحیح وضع موجود، دشمن را مأیوس کنند و حماسه بزرگ اقتصادی بیافرینند. 

ارتقای بصیرت و تدبیر؛ وظیفه همه

بدون شک همواره همه موظف هستند با بصیرت، تدبیر و تفکر به وظایف خود عمل کنند و امروز این وظیفه، حضور در انتخابات است.

همه مردم در معرض انحراف و لغزش هستند و اگر این لغزش و انحراف بین کسانی که مسئولیت دارند، رخ دهد بسیار مهم‏تر و پیچیده‌تر است.

جریان بی‌بصیرتان را از صدر اسلام داشته‏ایم و اکنون نیز در انقلاب اسلامی این افراد بی‌بصیرت که گاه خواص تاثیرگذار جامعه هستند، را مشاهده می‌کنیم.

بی‌بصیرتی خواص گاهی اسلام را به خطر انداخته و در انقلاب اسلامی نیز این بی‌بصیرتی‌ها گاه انقلاب را با چالش جدی رو به رو کرده است.

وظیفه همه ما این است که به بصیرت‌افزایی در جامعه کمک کنیم و این می‌طلبد که نخست بر بصیرت و هوشیاری خود بیفزاییم و بعد جامعه را هدایت کنیم.

لازمه بصیرت، درک درست از موقعیت است و اگر ما شرایط را درست تجزیه و تحلیل کنیم و در غبار فتنه حق را از باطل تشخیص دهیم، آن وقت بصیرت یافته‏ایم و دچار لغزش نخواهیم شد؛ به امید آن روز . . .

انتهای پیام/2249/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول