اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دل‌نگاشته‌ای از حال‌ و هوای صبح امروز جمکران

اشک شوق ندبه‌خوانان از بعثت نبی(ص) در خانه وصی(عج)

امروز ندبه‌خوانان مسجد مقدس جمکران در طلوع رسالت نبی مکرم اسلام اشک شوق ریخته و با آخرین بازمانده از نسل شریفش تجدید بیعت کردند.

اشک شوق ندبه‌خوانان از بعثت نبی(ص) در خانه وصی(عج)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در سحر رسالت حضرت ختمی مرتب حضرت محمد مصطفی (ص) عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر (عج) با شاخه‌های گل در مسجد مقدس جمکران حاضر شده و ضمن قرائت دعای ندبه همراه با اشک‌های عاشقی، مبعوث شدن برگزیده‌ترین خلق عالم را به آخرین بازمانده از اولیا و صالحان، مهدی موعود (عجل) تبریک و تهنیت گفتند.

نخستین شعاع خورشید امروز یادآور نخستین طلوع آسمان رسالت خاتم‌الانبیا حضرت محمد (ص) بود که پس از گذر از فراز و نشیب زمان‌ها در نهایت به دست خاتم‌الاوصیا حضرت مهدی (ع) عالمگیر خواهد شد و پرچم لا الله الا الله و محمد رسول الله را بر فراز جهان به اهتزاز در خواهد آورد و حکومت عدل الهی که هدف اصلی رسالت آخرین نبی الهی بود را به منصه ظهور خواهد رساند.

ندبه‌خوانان امروز با امام زمانشان عهد بستند که اگر در زمان مبعوث شدن حضرت محمد (ص) برای تبلیغ و ترویج اسلام و ایستادگی در برابر دشمنان آن در رکاب حضرت نبودند، با جان و دل گوش به امر امام زمانشان باشند و ثانیه‌ای از صف یاران حضرت دور نشده و تا آخرین قطره خون در راه جاری شدن اسلام ناب محمدی در جهان ایستادگی کنند.

امروز مسجد مقدس جمکران شاهد حضور عاشقان و منتظرانی بود که در روز بعثت نبی مکرم اسلام در فرازهای دعای ندبه چنین زمزمه کردند‌ «چنانکه تو او را به رسالت برگزیدى سید و بزرگ خلایق بود و خاصه و خلاصه پیمبرانى که به رسالت انتخاب فرمودى و افضل از هر کس که برگزیده توست و گرامی‌تر از تمام رسولانی که معتمد تو بودند. بدین جهت او را بر همه رسولانت مقدم داشتى و بر تمام بندگانت از جن و انس مبعوث گردانیدى و شرق و غرب عالمت را زیر قدم فرمان رسالتش گستردى و براق را مسخر او فرمودى و روح پاک وى را به سوى آسمان خود به معراج بردى و علم گذشته و آینده، تا انقضاء خلقت را به او به ودیعت سپردى...»

امروز عاشقان و منتظران در دعای ندبه، در مکانی که به امر امام زمان (عج) مامن و پناهگاه منتظران حضرتش قرار گرفته است، نام آخرین بازمانده از نسل دخت گرامی آخرین رسول الهی را ندبه کنان فریاد زده، ظهورش را بر دنیای خسته از بی‌عدالتی و بی‌تقوایی، خسته از فراموشی ارزش‌های انسانی و خسته از بیداد مستکبران و ظالمان از درگاه احدیت خواستار شدند.

به امید روزی که بیاید و با آمدنش اسلام ناب محمدی (ص) را به جهانیان عرضه کرده و مدینه فاضله‌ای که بشریت در حسرت آن به سر می‌برند را به ظهور و بروز رساند.

================

به قلم حسین طالب علی

================

انتهای پیام/78009/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول