اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مناظره انتخاباتی شورا گزارش می‌دهد-2

نقیبی: جذب منابع با استفاده از نفوذ سیاسیون/احمدی: محدودیت‌ها مصوبات دولتی نمی‌شناسد

خبرگزاری فارس به منظور تحقق حماسه سیاسی که مورد تاکید رهبری است نشست تخصصی را با عنوان بررسی برنامه‌های کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری با دعوت از هفت نامزد شورای اسلامی شهر برگزار کرده است.

نقیبی: جذب منابع با استفاده از نفوذ سیاسیون/احمدی: محدودیت‌ها مصوبات دولتی نمی‌شناسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، هفت کاندیدای شورای اسلامی شهر ساری که از مدعوین خبرگزاری فارس بودند برای اجرای مناظره انتخاباتی در مسجد ابوالفضل ساری حاضر شدند و به سوالات مشترکی که این خبرگزاری طراحی کرده بود، در وقت تعیین شده پاسخ دادند.

فارس سوال مشترک خود را با این عنوان که مهم‌ترین مشکلات ساری عدم برخورداری از اعتبارات ملی است، اگر موفقیت ورود به عرصه شورای شهر را کسب کردید، برای رفع این مشکل چه راهکارهایی می‌اندیشید.

استفاده از توانمندی چهره‌های ملی 

مسعود پیری به عنوان نخستین کاندیدای حاضر در این مناظره با بیان اینکه یکی از فاکتورهای موثر در توسعه شهری بهره‌مندی از اعتبارات ملی و استفاده از نفوذ چهره‌های سیاسی است، گفت: ساری در سفر هیئت دولت مصوبه وام 30 میلیارد تومانی برای احداث تقاطع غیرهمسطح ولیعصر را گرفت، در حالیکه باید احداث این پل را از مصوبات سفر می‌گذاشت.

وی افزود: ما باید با استفاده از توانمندی چهره‌های ملی اعتبارات دولتی را برای ارائه خدمات ملی به هموطنان خود در ساری جذب کنیم. این خدمات‌رسانی کشوری از سوی مدیران شهری به اندازه‌ای است که از جیب شهروندان هزینه می‌شود.

همکاری ما مازندرانی‌ها با مدیران ارشدمان کم است 

علیجان شمشیربند نیز دومین کاندیدای مدعو در این مناظره بود که در پاسخ به پرسش مشترک فارس گفت: وقتی بودجه بلاعوض دولتی به برخی از مدیران شهری در سطح کشور داده می‌شود و به ما نمی‌دهند، بدین معنی است که ما قدرت چانه‌زنی نداریم.

وی توضیحات خود را با طرح سوالی عنوان کرد و ادامه داد: وقتی در سمنان چهار زیرگذر در یک روز اجرا می‌شود، آیا اعتبار این پروژه‌های کلان عمرانی از جیب مردم تامین می‌شود.

شمشیربند با بیان اینکه همکاری ما مازندرانی‌ها با مدیران ارشدمان کم است، تصریح کرد: ما باید در ورود سرمایه‌گذار به مازندران و ساری کار کنیم نه اینکه اجازه دهیم سرمایه از استان ما خارج شود.

توانستیم از اعتبارات 15 میلیارد تومانی دولت بهره‌مند شویم

فرامرز نقیبی نیز سومین کاندیدای شورای شهر ساری در انتخابات چهارم بود که در پاسخ به پرسش فارس گفت: در شورای سوم هر یک از اعضا مسئولیت پیگیری یک پروژه را داشتیم تا در تامین اعتبار و تسریع در تحویل پروژه موفق‌تر از گذشته باشیم.

وی ادامه داد: خودم پیگیر استقرار زباله‌سوز بودم با توجه به اینکه این پروژه‌ها از سری مصوبات دولت در مازندران محسوب می‌شود و توانستیم از اعتبارات 15 میلیارد تومانی دولت بهره‌مند شویم.

نقیبی خاطرنشان کرد: استفاده از چهره‌های بانفوذ دولتی همچون مرحوم کردان و شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم که هم‌استانی ما هستند، می‌تواند برای دستیابی به اعتبارات دولتی موثر باشد.

جذب نیرو در شهرداری باید مکانیزه باشد

حسین برزگرولیکچالی نیز دیگر کاندیدای انتخاباتی حاضر در این مناظره بود که در پاسخ به سوال فارس گفت: مهم‌ترین دغدغه اصلی کشور ایجاد اشتغال است که جذب نیرو در شهرداری باید مکانیزه باشد.

این کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ساری با بیان اینکه هم‌اکنون برخی‌ها از بیرون بدنه شهرداری منابع شهر را به نفع خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اصل انتخاب در شورای شهر ورود افراد آگاه، باتقوا و پاکدست و معرفی آنان در این عرصه است.

برزگر اظهار داشت: جذب منابع، اراده ملی می‌خواهد، برخی از روسای قوا در کشور مازندرانی بودند ولی برای توسعه استان و مرکزش کاری نکردند.

شورا دولت نیست، بلکه ملت است

محمدحسن محمدی‌کیادهی نیز از دیگر کاندیدای مدعو در این مناظره بود و با بیان اینکه نقش مجلسی‌ها و اعضای شورای شهر در تخصیص اعتبارات دولتی مرکز مازندران موثر است، گفت: شهرداری برگشت بودجه ندارد، اگر شهرداری نتوانست پروژه‌ای را تکمیل کند، حق دستیابی به اعتباراتی را که دولت در نظر گرفته است را ندارد.

وی ادامه داد: شورا دولت نیست، بلکه ملت است.

چرا استاندار مازندران نباید ساروی باشد

سیدمهدی احمدی کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ساری نیز در پاسخ به سوال فارس گفت: کسانی که عضو شورا هستند و افرادی که کاندیدای شورای هستند، متفاوتند. ما نیز 10 سال پیش مانند کاندیداهای جدید شورای شهر همین‌گونه صحبت می‌کردیم و از عقب‌ماندگی ساری می‌گفتیم.

وی با اشاره به اینکه باید مدعی باشیم که وارث شهری هستیم که مخروبه 100 ساله دارد، افزود: وقتی برای رفع مشکلات با محدودیت مواجه می‌شوید، مصوبات هم اثر ندارد.

احمدی با تاکید بر اینکه سهم ساری از تصدی کشوری ضعیف است، ادامه داد: چرا استاندار مازندران نباید ساروی باشد، اگر ما مدیر استانی و کشوری نداشته باشیم در جذب بودجه با مشکل مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران استانی بودجه‌های استان را می‌گیرند و در روستایی که زادگاهشان است صرف می‌کنند.

ساری ظرفیت کلان‌شهر شدن را دارد 

شریف بوشهری آخرین کاندیدایی بود که در پاسخ به سوال فارس گفت: ساری ظرفیت کلان‌شهر شدن را دارد که در این زمینه توجه به صنعت توریسم کارساز است.

وی گفت: بافت شهر ساری مانند گره کوری باقی مانده است و ضرورت دارد برای برون‌رفت از مشکلات از توانمندی‌های نخبگان استفاده شود.

انتهای پیام/86006/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول