اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زیباسازی مبادی ورودی شهر خواسته مردم ارومیه از شورای شهر آینده

با توجه به اینکه بیش از چند روز به انتخابات شوراهای شهر فرصت باقی نمانده، مردم شهر ارومیه حل معضل ترافیک، زیباسازی مبادی ورودی شهر را خواسته‌های اصلی خود از شورای شهر آینده عنوان کردند.

زیباسازی مبادی ورودی شهر خواسته مردم ارومیه از شورای شهر آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حل معضل ترافیک، زیباسازی مبادی ورودی شهر و توجه به اشتغال جوانان تحصیل کرده از اهم خواسته‌های مردم این شهر از شورای شهر آینده است.

با نزدیک شدن به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتظارات مردم از شوراها و مسئولان رنگ و بویی تازه می‌گیرد، چرا که در این برهه بیش از هر زمان دیگری از انتظارات مردم نسبت به مسئولان سئوال می‌شود.

با توجه به اینکه بیش از چند روز به انتخابات شوراهای شهر و روستا فرصت باقی نمانده، همه جا حال و هوای انتخاباتی پیدا کرده است.

رسانه‌ها با ندای دعوت به حضور، کوچه و بازار با عکس‌ها و پوسترها و صدای فریاد دردهای مردم که خود رساترین منادی دعوت به مشارکت مردم در انتخاب بهترین‌ها است، همه و همه از اهمیت مشارکت آگاهانه و موثر مردم در این انتخابات حکایت می‌کنند.

در همین راستا و برای شنیدن و به گوش رساندن انتظارات مردم از مسئولان اجرایی و به طور خاص اعضای منتخب شورای شهر ارومیه، به سطح شهر رفتیم تا در میان مردم از انتظاراتشان بپرسیم، از کارهایی که باید انجام می‌شد ولی هنوز مغفول مانده‌اند و اینکه اصلا چه کسانی می‌توانند در مسیر آبادانی و توسعه یک شهر با موفقیت قدم بردارند.

مردم انتظارات زیادی نداشتند، فقط می‌خواستند کاندیداها وعده بدهند، ولی نه وعده‌های بی‌اساس؛ وعده خدمت بدهند و سوگند عمل به جای آورند و مهم‌تر از همه جایگاه و مقام را نه نردبان ترقی خود، بلکه وسیله‌ای برای رشد و تعالی مردم قرار دهند.

در این گفت‌وگوها توجه به معضل ترافیک شهر ارومیه، اهمیت و توجه به مبادی ورودی شهر و زیباسازی آن، در کنار توجه به مناطق پایین دست شهر و اشتغال جوانان بیکار از اهم نیازهای امروز شهر ارومیه عنوان شد.

قریب به اکثریت شهروندان ارومیه‌ای نیز، برخورداری از تحصیلات آکادمیک مرتبط با امور شهری را لازمه اعضای شورای شهر عنوان کرده و بر آن تاکید کردند.

در این زمینه گفت‌وگوی مفصلی با میلاد ایوبی، یکی از مسئولان سازمان همیاری شهرداری ارومیه صورت گرفت.

وی به موقعیت حساس داخلی و بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن یادآوری فرمایشات امام خمینی(ره) در ارتباط با حضور در انتخابات برای دادن جوابی دندان شکن به دشمن، با استناد به قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وامرهم شوری بینهم» یعنی هیچ یک از مسلمانان استبداد به رأی ندارند بلکه برای رسیدن به حقیقتی که به نفع آن‌ها و زندگی پیرامون آن‌ها است، به عنوان یک روش علمی حکیمانه، با دیگران مشورت می‌کنند.

ایوبی تصریح کرد: همه ما باید با توجه به این سفارشات موکد و با استفاده از حق رای خود، در رقم خوردن سرنوشت خود، جامعه و شهرمان سهیم باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی را باید به عنوان عضو شورای شهر انتخاب کرد، به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: فردی که از جنس خود مردم باشد و طعم فقر را چشیده باشد و نه کسی که در رفاه زندگی کرده و درد مردم را نداند.

وی ادامه داد: فردی که کاردان و کاربلد بوده و به مصلحت شهر بیاندیشد لیاقت این جایگاه را دارد، نه آن کسی که صرفا به فکر مصلحت و منافع شخصی خود باشد.

ایوبی بر لزوم برخورداری از مدارک تحصیلی مرتبط با امور شهری تاکید کرد و گفت: کسی که مدرک تحصیلی مرتبط با شهر و شهرداری داشته و کارنامه‌ای مثبت از عملکرد خود در گذشته داشته باشد و به هیچ گروه و گرایشی وابسته نبوده، از باند بازی و جناح بازی پرهیز کند باید انتخاب شود.

وی بر لزوم تعامل و روابط مستمر و پایدار اعضای شورا با یکدیگر و همچنین تعامل مستمر اعضای شورا با شهردار تاکید کرد.

ایوبی در بیان وظایف اعضای شورای شهر گفت: عضو شورای شهر باید نیازهای شهر را دانسته، به تمام مناطق شهر توجه کند و محصور به مناطق خاصی از شهر نباشد.

امین جلالی که خود را مهندس کشاورزی معرفی می‌کند، توجه به زیبایی و پاکیزگی شهر را از اولویت‌های کاری شورای شهر عنوان کرد و افزود: شوراها در اولین اقدام باید فکری به حال ورودی‌های شهر کنند و نسبت به حل معضل ترافیک نهایت توجه را داشته باشند.

یکی از شهروندان ارومیه‌ای نیز، توجه و رسیدگی به اوضاع نامناسب مناطق پایین دست شهر را از جمله کارهایی برشمرد که در گذشته به آن توجه چندانی نشده و افزود: به عنوان اولین اقدام، شورای شهر لازم است دستور آسفالت این مناطق را بدهد.

مرتضی رضایی خاطرنشان کرد: ایجاد پارک ها و فضای سبز و ساخت اماکن تفریحی در مناطق پایین دست شهر، از نیازهای اساسی مردم این مناطق است که نباید نسبت به آن بی توجهی کرد.

مهدی افشار، یکی از دانشجویان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با امور شهری را از ضروریات اعضای شورای شهر دانست و افزود: فردی که قرار است وارد شورای اسلامی شهر شود، باید مدارک تحصیلی مرتبط با شهر مانند معماری، عمران، شهرسازی و یا حد‌اقل مدیریت را دارا باشد تا بتواند با کمک تخصص و آموخته‌های خود در عمران و آبادانی شهر مفید واقع شود.

رضا علیزاده نیز به عنوان دانشجو به لزوم کارآمدی کاندیداها اشاره کرد و گفت: یک کاندیدای اصلح باید قبل از ثبت‌نام در انتخابات درد جامعه را لمس کرده، به نیازها و مشکلات مردم شهر آگاه باشد و در صورتی که راهکار و برنامه عملی برای این حل مشکلات داشته باشد، وارد عرصه رقابت شود.

این دانشجو داشتن تخصص در امور شهری را لازمه اعضای شورای شهر عنوان کرد و اجرای راهکارهای حل مشکلات شهری را منوط به داشتن این تخصص‌ها دانست.

در رابطه با تخصص کاندیداهای شورای شهر احسان برزگر، یکی از دانشجویان ارومیه‌ای تاکید کرد: باید تمام کاندیداها در رابطه با مسائل شهرسازی، مدیریت منابع و هدایت ارگان ها تحصیلات دانشگاهی داشته و در امور شهری نیز از تخصص‌های لازم برخوردار باشند تا با احاطه کامل و با کارایی تمام، در راستای عمران، آبادانی و پیشرفت شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

این شهروند یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی شهر را بحث ترافیک آن دانست و افزود: باید به هدایت ترافیک و تردد وسایط نقلیه در شهر توجه ویژه صورت پذیرد.

یکی دیگر از شهروندان ارومیه‌ای نیز توجه اعضای شورای شهر را به ایجاد فضاهای سبز و آبادانی معابر و جذب و تخصیص بودجه برای این موارد معطوف کرد و گفت: برای آراستن بیش از پیش چهره شهر ارومیه باید همچنان تلاش کرد.

محسن قاسمی‌زاده توجه به زیباسازی حومه شهر و به ویژه توجه به مبادی ورودی شهر را در جذب گردشگر و رونق اقتصاد مردم این منطقه موثر ارزیابی کرد.

سجاد صداقت یکی دیگر از دانشجویان ساکن ارومیه نیز در این زمینه اظهار داشت: انتظار می‌رود شوراها با تعهد تمام و با هماهنگی با شهردار، اقدامات لازم را در راستای پاکیزگی و زیباسازی شهر انجام دهند.

یکی از شهروندان ارومیه‌ای نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در وهله اول از شوراهای شهر انتظار می‌رود که وعده‌هایی که در زمان انتخابات به مردم داده‌اند را فراموش نکنند و آن‌ها را عملی کنند.

امیر خلیلی با بیان این مطلب تصریح کرد: این وعده‌ها نباید در حد شعار و برای جمع کردن آرای مردم و یا به قصد فریب دادن آن‌ها باشد.

وی توجه به عمران و آبادانی شهر را مهم‌ترین دغدغه اعضای شورای شهر برشمرد و تاکید کرد: اعضای شوراها به هیچ وجه نباید از این مقام و رای مردم برای رسیدن به اهداف و مقاصد شخصی خود سوء استفاده کنند.

در یک جمع‌بندی نهایی در مورد انتظارات مردم ارومیه از اعضای شورای شهر آینده، می‌توان به این نتیجه رسید که ساماندهی ترافیک، توجه به زیباسازی مبادی ورودی شهر و عمران و توسعه همه مناطق شهر، عمده خواسته‌های مردم از اعضای شورای آینده است.

اکنون که زمان وعده دادن و تبلیغ است، کاندیداها با اذعان به این مشکلات، مدام از برنامه‌های خود برای حل آن‌ها سخن به میان می‌آورند.

اما اینکه چه کسانی در نهایت انتخاب می‌شوند و به چه میزان از تعهدات خود جامه عمل می‌پوشانند، سئوال‌هایی هستند که یافتن پاسخ آن ها جز با گذشت زمان میسر نیست که مردم تیزبینانه پاسخ آن‌ها را از گوشه کنار شهر رصد خواهند کرد.

انتهای پیام/61009/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول