اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

قدرت بازدارندگی سپاه در تراز انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان قدرت بازدارندگی سپاه را در حد قابل قبول و در تراز انقلاب دانست و گفت: این مهم مانع دست‌درازی دشمنان به ایران اسلامی است.

قدرت بازدارندگی سپاه در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: توسعه قدرت بازدارندگی با هوشمندی و فعالیت بالا با توجه به اینکه در پیرامون کشور وضعیت به‌هم ریخته حاصل از اراده باطل دشمنان وجود دارد در اولویت‌های این نهاد انقلابی است.

وی تصریح کرد: تولید قدرت بازدارندگی سپاه در حال حاضر به حد نصاب، قابل قبول و در تراز انقلاب اسلامی بوده و همین مهم موجب بازدارندگی دشمنان شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تولید قدرت نرم در داخل و خارج از مرزهای کشور را از دیگر اولویت‌های سپاه عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم با استفاده از تجارب گذشته در یک محوریت جهادی به آن پرداخته‌ایم که در یک وضعیت مطلوب نتیجه مورد نظر حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: قدرت نرم نظام اسلامی در دشمنان ایجاد ناامنی کرده و تهدیدات نرم آنان علیه کشور را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرده است.

این مسئول، قدرت سایبری سپاه در داخل و خارج از کشور را از جمله اقدامات گسترده فرهنگی سپاه در بخش قدرت نرم عنوان کرد.

وی به اقدامات سپاه در سطح کلان اشاره کرد و گفت: اقدامات سپاه از نقطه آغاز تاکنون در عرصه‌های مختلف دفاعی و ایجاد امنیت در سطح کشور بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: سرکوب و مقابله معنادار با گروهک‌های معاند در مناطق قومی از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، گنبد و خوزستان از جمله کارهایی بود که سپاه در اوایل پیروزی انقلاب به بهترین شکل ممکن از عهده آن برآمد.

به گفته وی، سپاه با وجود نوپا بودن در آن دوران امنیت داخلی را در آن مناطق برقرار کرد.

وی همچنین به نقش‌آفرینی سپاه در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پیروزی در میدان جنگ تحمیلی در برابر صدام و کشورهای زیادی که از او حمایت می‌کردند، افتخار بزرگی برای ملت ایران بوده که نقش سپاه در آن به خوبی مشهود است.

رجبی اضافه کرد: جذب سرمایه‌های انسانی از بین مردم عادی و آموزش و اعزام آنها در قالب بسیج به مناطق جنگی برای دفاع از مرزهای کشور از اقدامات دیگر سپاه در آن دوره حساس و سرنوشت‌ساز در کشور بود.

وی تصریح کرد: سپاه با وجود اینکه نهادی نوپا و مولود انقلاب بود و تجارب زیادی نداشت با اخلاص، مردم دوستی و رعایت ارزش‌ها وارد صحنه شد و بسیاری از ماموریت‌های پیچیده را به نحو احسن انجام داد.

به گفته این مسئول، سپاه ضمن موفقیت در تمام عرصه‌هایی که وارد شده است هیچگاه از اصول و ارزش‌هایی که برایش تعریف شده عدول نکرده و همواره بر اساس این اصول حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: جداسازی صف ضد انقلاب از مردم کردستان از تاکیدات امام راحل در زمان پاکسازی استان از لوث گروهک‌های ضدانقلاب بود که به عنوان اصلی مهم مورد توجه سپاه قرار گرفت.

رجبی افزود: این پیام مبنایی شد تا سپاه در آن زمان بر اساس آن عمل کند و با استکبار و اشرار با جدیت هر چه تمام‌تر مقابله کرده و با مردم که ضربات زیادی از این گروهک‌ها خورده بودند در کمال عطوفت و مهربانی برخورد کند.

وی تصریح کرد: نیروهای حاضر در استان نیز در آن زمان ضمن رفع تهدیدات قومی، وظیفه دفاع از 207 کیلومتر مرز مشترک را در زمان جنگ تحمیلی به عهده داشتند و در هر دو جبهه توانستند به خوبی عمل کنند.

به گفته رجبی، امدادرسانی و حمایت از کردهای آواره عراق به ویژه بعد از بمباران شیمیایی حلپچه نیز از دیگر اقدامات ارزشمند سپاه در سال‌های جنگ تحمیلی بود.

وی از گازرسانی به استان به عنوان یکی از افتخارات و اقدامات بزرگ سپاه این منطقه با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا نام برد و گفت: سپاه همچنین طی سال گذشته و امسال در ارتباط با اقدامات توسعه‌‌ای، سازندگی و محرومیت‌زدایی به صورت جدی ورود پیدا کرده و کارهای خوبی انجام شده است.

به گفته رجبی، امنیت امروز استان کردستان قابل قبول بوده و سپاه توانسته است علاوه بر تلاش در راستای تامین و حفظ امنیت به عنوان یک وظیفه ذاتی، بحث سازندگی را در دستور کار خود قرار دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: عقیده داریم که کار در این حوزه تاثیر مستقیم و مثبتی در معیشت مردم و ناامیدی دشمنان نظام دارد.

وی با بیان اینکه با وجود کارهایی که در طول این سال‌ها در سطح استان انجام شده اما چهره‌ محرومیت از کردستان کاملاً زدوده نشده است، گفت: سپاه با انجام برنامه‌ها و طرح‌های محرومیت‌زدایی سعی دارد با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها این وظیفه بزرگ را انجام دهد.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: احساس رضایت مردم استان به ویژه در مناطق محروم از اقدامات و برنامه‌های سپاه نقطه قوتی برای گسترش این برنامه‌ها است و سپاه استان در سال‌جاری این مهم را با جدیت هر چه تمام‌تر دنبال می‌کند.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول