اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی بردسیر تأکید کرد

ضرورت ممانعت نیروی انتظامی از تردد بدون مجوز دام‌ها

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر از نیروهای انتظامی درخواست کرد تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح راه‌ها ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

ضرورت ممانعت نیروی انتظامی از تردد بدون مجوز دام‌ها

محمدحسین شهریارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: مرحله اول مایه‌کوبی دام‌های شهرستان بردسیر علیه بیماری تب برفکی در سال 92 از 18 خرداد آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این فاز، 12 هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی و روستاها با استفاده از توان مراکز بخش خصوصی علیه این بیماری واکسینه شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستاییان شهرستان خاطر نشان کرد: ‌هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح شهرستان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: صدور مجوز تردد دام در سطح شهرستان حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مایه‌کوبی و در صورت رعایت تمهیدات قرنطینه‌ای، بهداشتی و رعایت مفاد سایر دستورالعمل‌های مربوطه توسط شبکه‌ دامپزشکی شهرستان صورت می‌گیرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر تأکید کرد: بیماری تب برفکی یکی از مسری‌ترین و زیان‌بارترین بیماری‌های دامی است که خسارت اقتصادی فراوانی در دامداری‌های درگیر ایجاد می‌کند و با توجه به ویروسی بودن بیماری، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه‌های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر و از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیداً خودداری کنند.

وی با توجه به حساسیت موضوع، مجدداً از نیروهای انتظامی درخواست کرد تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح راه‌های شهرستان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی شهرستان گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام شود.

انتهای پیام/80027/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول