اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

برخورد با 1200 تخلف انتخاباتی در شهر رشت

فرماندار رشت گفت: تاکنون با بیش از یک‌هزار و 200 مورد تخلف انتخاباتی در رشت برخورد شده است.

برخورد با 1200 تخلف انتخاباتی در شهر رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی امروز در سومین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به تخلفات انتخاباتی شورای شهر رشت، اظهار کرد: این دوره از انتخابات متفاوت از دوره‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه امسال 315 نفر در شهر رشت برای انتخابات شوراها کاندیدا شدند، افزود: از این تعداد، 15 نفر به عنوان اعضای اصلی شورا و هفت نفر اعضای  علی‌البدل از طرف مردم انتخاب می‌شوند.

فرماندار رشت ادامه داد: هرکدام از کاندیداهای شورای اسلامی می‌توانند تا 10 ستاد در شهر رشت با اخذ مجوز از فرمانداری دایر کنند.

به گفته وی، تاکنون بالغ بر 500 ستاد از طرف کاندیداهای شورای اسلامی رشت دایر شده است.

عظمتی درباره نحوه تبلیغات در ایام انتخابات، تصریح کرد: برای ریاست جمهوری هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ تعداد و متراژ ستادها وجود ندارد و هر کاندیدایی بر اساس قدرت و توان مالی خود می‌تواند اقدام به برپایی ستاد کند. در بحث تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر رشت هر کاندیداها می‌تواند 10 ستاد با هر متراژی که می‌خواهد دایر کند.

به گفته این مسئول، نامزدهای انتخابات شورای شهر این آزادی را دارند که بنرها و پوسترهای تبلیغاتی خود را در پشت خودروها، منازل و... با اجازه صاحب مال و ملک نصب کنند.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات شوراهای بخش‌هایی مانند کوچصفهان، خشکبیجار، لشت‌نشا، خمام و... تنها می‌توانند یک ستاد ویژه برادران و یک ستاد ویژه خواهران داشته باشند.

عظمتی با تصریح بر اینکه کاندیداها باید خود را ملزم به رعایت قانون بدانند، خاطرنشان کرد: تاکنون با بیش از یک‌هزار و 200 تخلف انتخاباتی در شهر رشت برخورد شده است. در جلسات آیین‌نامه و قانون به تمام کاندیداها ابلاغ شده اما باز هم شاهد تخلفاتی در شهر رشت بوده‌ایم که البته تعداد آنها در مقایسه با تعداد کاندیداها زیاد نیست.

فرماندار رشت، انتخابات را یک امر ملی عنوان کرد که تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها موظف هستند نهایت همکاری را در برگزاری آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان رشت 549 صندوق اخذ رأی در نظر گرفته شده است، متذکر شد: 14 هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در این روز به‌کار گرفته می‌شوند.

عظمتی تصریح کرد: کارمندان دولت باید از تبلیغ برای کاندیداها در ساعات اداری و با استفاده از امکانات دولتی پرهیز کنند و حتی تبلیغات ریاست جمهوری نیز در مکان‌هایی مانند سالن ورزشی تختی و ... باید با اخذ مجوز صورت گیرد.

وی مشارکت گسترده مردم، برگزاری انتخابات امن که موجب افتخار و عزت نظام باشد، جلوگیری از قانون‌شکنی، توجه به نقش دشمن در انتخابات و... را از اهداف انتخابات در سال جاری عنوان کرد.

این مسئول ماجراجویی در انتخابات، ایجاد تردید در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی، جلوگیری از حضور مردم، تحریک‌آفرینی در سلامت انتخابات و القای آزاد نبودن انتخابات از دیگر اهداف مهم در برگزاری انتخابات است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول