اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خبر داد

استقبال جوانان از حضور روحانیون در ورزشگاه‌ها

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان از حضور روحانیون در ورزشگاه‌ها استقبال می‌کنند.

استقبال جوانان از حضور روحانیون در ورزشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد‌باقر پیش‌نمازی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای تبلیغ در عرصه ورزش با اشاره به برخی از تصورات در خصوص ارتباط بین جوانان و روحانیت اظهار داشت: تصوری در ذهن برخی وجود داشت که بین روحانیت و جوانان فاصله وجود دارد اما جوانان از حضور روحانیون در ورزشگاه‌ها استقبال کردند و با آنها عکس یادگاری می‌گرفتند و مبلغان حوزه نیز پاسخگوی شبهات جوانان بودند.

وی اضافه کرد: برخی اظهار می‌کردند که این کار با شأن روحانیت سازگار نیست، در حالی‌که با این طرح شأن روحانیون بالا رفت و ارتباط آنها با روحانیت بهتر شد.

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تبلیغ در عرصه ورزش گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ملحق شدن تعداد بیشتری از روحانیون به عرصه تبلیغ در ورزش است.

وی با اشاره به اینکه برای حضور مبلغین بسیاری از مسئولین حوزه و وزارت ورزش و جوانان تلاش کردند اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند موجب ایجاد انگیزه بین طلاب برای پیوستن به این عرصه شود. حضور افراد با انگیزه در چنین طرح‌هایی سبب می‌شود که قوه محرکه از نهادها به بدنه منتقل شود.

پیش‌نمازی استان قم را نخستین استان برگزار کننده طرح حضور مبلغین در ورزشگاه‌ها دانست و افزود: پس از استان قم، در استان‌های تهران و خوزستان نیز این طرح اجرا شد و در آینده نیز استان‌های دیگر این طرح را اجرا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مبلغینی که در این طرح حضور داشته‌اند، خاطرات و تجربه‌های مثبت و منفی خود را بنویسند تا منبعی برای برگزاری دوره‌های آموزشی باشد.

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور طلاب ورزشکار در حوزه اظهار داشت: طلبه‌هایی که در زمینه ورزش مجرب هستند، به‌دنبال گذراندن دوره‌های مربیگری باشند و وارد عرصه باشگاه‌ها شوند.

وی اضافه کرد: روحانیون با حضور در عرصه مربیگری می‌توانند ارتباط گسترده‌ای با جوانان برقرار کنند و تاثیری بیشتری را بر روی آنها بگذارند.

پیش‌نمازی با اشاره به حضور جمع زیادی از جوانان در ورزشگاه‌ها گفت: جمع شدن تعداد زیادی از جوانان در ورزشگاه‌ها یک فرصت فوق‌العاده است که در سال‌های گذشته از این موضوع غفلت شد.

وی اضافه کرد: دوستان طلبه که وظیفه تبلیغ را عهده‌دار هستند از این فرصت استفاده درستی کردند و جوانان نیز از حضور آنها استقبال کردند، ارتباط‌های بسیار خوبی شکل گرفت که این ارتباطات پس از ورزشگاه‌ها نیز ادامه پیدا کرد.

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان سوالات جوانان از مبلغین را متنوع دانست و افزود: سوالات در زمینه‌های مختلف دینی، اعتقادی و ازدواج است. حجم زیادی از سوالات با مسائل جوانان مرتبط است و در حوزه ازدواج، حریم‌ها و حدودهای ارتباط با جنس مخالف و استغفار و توبه است، بسیاری از جوانان نیز با اطمینان مشکلات خصوصی خود را به مبلغین می‌گفتند و پاسخ می‌گرفتند.

وی اضافه کرد: در زمان برگزاری بازی‌ها برنامه‌های فرهنگی همچون پخش بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات پیامکی، برپایی نماز جماعت، ایجاد ایستگاه‌های مشاوره ازدواج و خانواده، فرقه‌ها و ادیان و پاسخ به پرسش‌های دینی در ورزشگاه‌ها برگزار شده است.

پیش‌نمازی تعداد مبلغین را یک نفر به ازای هر هزار تماشاگر دانست و افزود: مبلغین حوزه تاکنون در 17 بازی در تهران و برخی از مراکز استان‌ها حضور داشته‌اند که بسیاری از این مبلغین ورزشکار هستند و با ادبیات ورزش و جوانان آشنا هستند و با اطلاع رسانی بیشتر در خصوص طرح تبلیغ در عرصه ورزش افراد بیشتری به این طرح می‌پیوندند.

وی اضافه کرد: سال گذشته تفاهمنامه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان با حوزه علمیه منعقد شد که در حوزه‌های ورزش، جوانان، مشاوره و... بود و از نتایج آن تفاهمنامه حضور مبلغین در ورزشگاه بوده است.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول