اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی عشایر چالدران خواستار شد

رسیدگی به وضعیت درمانی و بهداشتی عشایر چالدران

مسئول نمایندگی عشایر چالدران خواستار رسیدگی به وضعیت درمانی و بهداشتی عشایر چالدران شد.

رسیدگی به وضعیت درمانی و بهداشتی عشایر چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رضا حسین‌نژاد یکشنبه‌شب در جلسه شورای عشایری شهرستان چالدران که با حضور اعضای شورای تامین، مدیرکل امور عشایر استان و روسای ادارات بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، دامپزشکی، منابع طبیعی و روسای ادارات منابع طبیعی و امور عشایری شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط و سلماس و جمعی از سران عشایر برگزار شد، اظهار داشت: عشایر سهم عمده‌ای در تولید محصولات دامی استان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات دامی استان توسط عشایر تولید می‌شود، تصریح کرد: وجود مناطق خوش آب و هوا سبب شده کیفیت محصولات دامی عشایر در حد بالایی باشد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه تولید صنایع دستی و محصولات کشاورزی نیز بخش دیگری از فعالیت عشایر این شهرستان را به خود اختصاص داده است، افزود: برای این منظور لازم است بازاریابی مناسبی انجام گیرد.

وی خواستار حمایت تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از عشایر شد و گفت: باید در این زمینه دستگاه‌های اجرایی وارد کار شوند.

حسین‌نژاد با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایرنشین این شهرستان، اعلام کرد: ایجاد امکانات مورد نیاز از جمله فراهم کردن زمینه استفاده از آب شرب در این مناطق از برنامه‌های اولویت‌دار اداره امور عشایر چالدران است.

وی خواستار رسیدگی به وضعیت بهداشتی عشایر این منطقه شد و اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا عشایر از امکانات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

حسین‌نژاد اعلام کرد: این امکانات می‌تواند در قالب مراکز درمانی سرپایی باشند و برای این منظور باید اکیپ‌های درمانی و بهداشتی به مناطق ییلاقی این شهرستان اعزام شوند.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول