اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته در آبیک صورت گرفت

آتش‌سوزی مهیب در حاشیه ریل راه‌آهن آبیک

تراوست‌های فرسوده خطوط ریل راه‌آهن واقع در شهرک فردوس شهر آبیک شب گذشته طعمه حریق شد.

آتش‌سوزی مهیب در حاشیه ریل راه‌آهن آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ساعت 21:45 دقیقه شب گذشته طبق گزارشات واصله به مرکز آتش‌نشانی شهر آبیک، تراوست‌های آغشته به مواد نفتی خطوط ریل راه‌آهن که به طور انباشته در حاشیه راه‌آهن رها شده بودند، موجب آتش‌سوزی شد.

این حادثه سبب شد تا دامنه آتش به بخش‌های دیگر محیط ریل راه‌آهن سرایت کند و حتی زبانه آتش به ارتفاع چندین متر از سطح زمین برسد.

بر اساس این گزارش، با اعلام این حادثه آتش‌سوزی به مرکز آتش‌نشانی شهر آبیک، مأموران آتش‌نشانی در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر شدند؛ ولی به دلیل گستردگی آتش‌سوزی از نیروهای آتش‌نشانی شهرهای همجوار شهرستان آبیک مانند قزوین و نظرآباد برای مهار آتش درخواست کمک شد.

مأموران با پاشیدن 300 هزار لیتر آب و به‌کارگیری خودروهای سنگین، موفق شدند طی 10 ساعت آتش را مهار و از سرایت آتش به بخش‌های دیگر ریل راه‌آهن جلوگیری کنند.

*مسئولان راه‌آهن کشور تراوست‌ها را جمع‌آوری کنند

علی یحیی‌پور، شهردار آبیک در این خصوص به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: طی مکاتبات متعدد با شرکت راه‌آهن کشور نسبت به جمع‌آوری تراوست‌های فرسوده، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: گرچه مهار کردن 10 ساعت طول کشید؛ ولی هنوز هم خاکستر آتش، باقی مانده و خاموش نشده است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

این مسئول در خصوص علت حادثه گفت: علت این آتش‌سوزی نامعلوم مانده و هنوز مشخص نشده است؛ اما مسئولان شرکت راه‌آهن کشور باید نسبت به جمع‌آوری تراوست‌ها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: احتمال اینکه آتش‌سوزی دیگری رخ دهد و منازل مسکونی و مزارع کشاورزان که در این مسیر قرار دارد طعمه حریق شوند، بسیار زیاد است.

بنابر این گزارش، به دلیل حادثه آتش‌سوزی، ارتباط ریلی شرق و غرب به مدت چند ساعت متوقف شد؛ اما این حادثه تلفات جانی نداشته است.

با توجه به حجم انباشته شدن تراوست‌های فرسوده در ایستگاه راه‌آهن و ایستگاه‌های همجوار، در صورت عدم اقدام جدی مسئولان شرکت راه‌آهن کشور نسبت به جمع‌آوری تراوست‌های فرسوده، شاهد تکرار چنین آتش‌سوزی‌هایی در شهر آبیک خواهیم بود.

شایان ذکر است مشابه چنین حادثه‌ای در سال 90 نیز رخ داده بود.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول