اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/باقری‌لنکرانی در کرمانشاه:

جلیلی جوان‌ترین کاندیدای این دوره است/مطرح کردن مکتب ایرانی انحراف در دولت گذشته بود

سخنگوی جبهه پایداری گفت: جلیلی جوان‌ترین کاندیدای این دوره است و همواره از آزاد کردن ظرفیت‌های کشور و استفاده از توانایی‌های مردم برای مشارکت صحبت می‌کند.

جلیلی جوان‌ترین کاندیدای این دوره است/مطرح کردن مکتب ایرانی انحراف در دولت گذشته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کامران باقری‌لنکرانی ظهر امروز در دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: امروزه مشکلات اقتصادی تبدیل به گلوگاهی برای فشار آوردن به کشور ما شده است.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: تمامی کاندیداهای حاضر بنا به نیازهای جامعه و مطالبات مردم در برنامه‌های خود همواره از مهار گرانی و تورم، رفع معضل بی‌کاری و اشتغال‌زایی برای جوانان و دیگر موارد صحبت می‌کنند و تمرکز خود را بر روی این مشکلات نشان داده‌اند، اما آن‌چه باعث تمایز کاندیداها از یکدیگر می‌شود، مطرح کردن این مسائل نیست بلکه راه‌کار رفع این مشکلات است.

به گفته وی، ریاست جمهوری جایگاهی فردی نیست و یک‌نفره نمی‌توان با منم‌هایی که قبلا از طرف بعضی رئیس جمهورها گفته می‌شد، کشور را اداره کرد.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای حل مشکلات نیاز به خرد جمعی یک تیم مشاوره‌ای مناسب است، تاکید کرد: در عین حال خود رئیس جمهور باید توان مشورت‌پذیری و انتقادپذیری را نیز داشته باشد و از همه نخبگان کشور به‌دور از هرگونه فردگرایی استفاده کند.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: در ریاست جمهوری استفاده از این شبکه نخبگانی ضرورت بیشتر و عمیق‌تری دارد؛ برخی از کاندیداها گمان می‌کنند با جمع کردن عده‌ای در اطراف خود، می‌توانند موفق باشند در حالی‌که نخبگان کشور و صاحب‌نظران بزرگ در جمع‌های کوچک قابل چارچوب‌بندی نیست.

وی بیان داشت: تجربه نشان داده دولتی که با چارچوب‌های تنگ سلیقه‌ای و فردگرایی کار کند، موفق نخواهد شد و یکی از نکات مهمی که موجب شد سعید جلیلی را اصلح بدانم و از وی حمایت کنم، همین مسئله نقدپذیری، قائل بودن به استفاده از نخبگان و خرد جمعی است.

باقری‌لنکرانی اعلام کرد: جلیلی جوان‌ترین کاندیدای این دوره است و همواره از آزاد کردن ظرفیت‌های کشور و استفاده از توانایی‌های مردم برای مشارکت صحبت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای فکر می‌کنند با مطرح کردن حرف‌های دهان پرکن و شعارهای نشدنی و برخی از مسائلی که دغدغه مردم نیست، می‌توانند رأی بیاورند، اما فرد اصلح نباید حاشیه داشته باشد، نباید اصراف کند و نباید هر حرفی را بزند.

باقری‌لنکرانی عنوان کرد: ستادهای ما ستادهایی هستند که از طرف مردم و با هزینه‌های کم خود این بانیان راه‌اندازی شده و مانند دیگر کاندیداها نیستیم که برای سه ماه اجاره یک مکان 300 میلیون پرداخته باشیم. این کارها مصداق ریخت و پاش‌های بی‌توجیه است که در نزد خداوند نیز قابل قبول نیست؛ افرادی که با قلب پاک و ایمان قوی برای خدمت به مردم به میدان آمده‌اند، نزد مردم عزیزتر هستند.

به گفته وی، جلیلی خواستار ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان اسلامی است و عده‌ای قصد تخریب جلیلی را دارند و عنوان کرده‌اند که جلیلی به‌عنوان نماینده شورای امنیت در مسائل هسته‌ای در جلسات فقط خطابه خوانده و هیچ کار مثبتی انجام نداده است.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: آمریکا در مقابل ملت ما مانند یک دشمن سخت ایستاده و اگر ما از موضع دفاع برآییم و خود را ضعیف نشان بدهیم، آن‌ها در مقابل خود را گستاخ‌تر و تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند، بنابراین ما باید از موضع قدرت در مذاکرات استفاده کنیم و هرگونه نشان دادن ضعف، ما را منفعل و دستوربردار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید نوکر مردم باشد و نباید خود را آقا بالا سر مردم بداند، افزود: در هشت سال اخیر اتفاقات خوب و بزرگی افتاده و ما شاهد رشد رفاه مردم در روستاها و مناطق محروم هستیم. این بی‌انصافی است که از خدمات دولت دهم یاد نکنیم ولی در بعضی موارد هم اشتباهات و کمبودهایی نیز هست که ما آن را قبول داریم و می‌دانیم.

نماینده سعید جلیلی با بیان اینکه ارزش پول ملی در دو سال گذشته به‌ شدت پایین آمده، گفت: نقاط تلخی در کارنامه ما وجود دارد که اختلاس سه هزار میلیاردی نمونه آن است. افرادی در دولت بودند که سوءاستفاده‌هایی از مقام خود کردند و دچار مسائل بدی شدند و فسادهایی هم انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: قوای سه‌گانه به‌جای همکاری با هم، در آن یک‌شنبه سیاه آن‌گونه با هم برخورد و رقابت کردند. دولت مقصر بود ولی سران قوای دیگر هم مقصر بودند. عده‌ای در دولت گذشته با مطرح کردن مکتب ایرانی و رابطه با اسرائیل انحراف خود را نشان دادند و این‌ها مسائلی هستند که باید دولت بعدی از آن دور باشد.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: ما باید این مسائل را ریشه‌یابی کنیم و علل این مشکلات را پیدا کنیم. بحث مکتب ایرانی هم مخالف با مبانی اعتقادی ما بود و هم خلاف منافع ملی ما بود. درست زمانی‌که بیداری اسلامی با شعار بیداری اسلامی در جهان شکل گرفت، یک‌نفر پیدا شد که گفت مکتب ایرانی اساس انقلاب ما است و این خلاف منافع ملی ما بود، زیرا کشور ما الهام‌گر بیداری اسلامی کشورهای دیگر بود.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول