اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 100 درصدی تخلفات حوزه منابع طبیعی خراسان‌رضوی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: در امسال شاهد افزایش 100 درصدی تخلفات حوزه منابع طبیعی هستیم.

افزایش 100 درصدی تخلفات حوزه منابع طبیعی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن معصومین عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی بیابان‌زدایی در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: 350 نیروی محیط‌بان در خراسان‌رضوی با وجود بسیاری از مشکلات با علاقه‌ای که به طبیعت استان دارند؛ فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به آمار تخلفات دو ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: 652 هکتار، مساحت درج شده در پرونده‌های تخریبی استان در امسال ثبت شده که این میزان در دو ماهه نخست سال گذشته 382 مورد بوده و در امسال افزایش 100 درصدی را مشاهده می‌کنیم.

معصومین در ارتباط با میزان جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اظهار کرد: این میزان در دو ماهه نخست امسال 313 هکتار بوده در حالی که در سال گذشته 89 هکتار با افزایش 200 درصدی بوده است.

وی اجرای احکام قضایی را نیز در مساحت 73 هکتار متعلق به امسال و 130 هکتار سال گذشته دانست و افزود: در سال امسال 34 هزار واحد دامی به علت چرای غیرمجاز خلع شده که این میزان در سال گذشته به علت بارندگی کمتر 90 هزار واحد دامی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: در هر 10 هزار هکتار یک مامور محافظت از عرصه‌های طبیعی باید حضور داشته باشد بنابراین باید هزار و 175 مامور در خراسان‌رضوی فعالیت کنند در حالی که در حال حاضر 350 نفر نیروی انسانی در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: شماره 1504 به عنوان شماره تلفن امداد طبیعت آماده پاسخگویی به مسائل طبیعت از هر نقطه خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/70002/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول