اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تبلیغات برخی از مدعیان زیباسازی شهر

چهره مخدوش کرمانشاه با تبلیغات انتخاباتی شوراها

با شروع زمان قانونی تبلیغات در کرمانشاه شاهد چسباندن بنر و پوستر کاندیداها به محل‌های مجاز بودیم و روز نخست به خیر سپری شد، اما تعدادی از کاندیداهای پا را از قانون فراتر گذاشته و چهره شهر را با چسباندن پوستر و بنر مخدوش کرده‌اند.

چهره مخدوش کرمانشاه با تبلیغات انتخاباتی شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شوراهای اسلامی یکی از نهادها و جایگاه‌های مهم برای خدمت به مردم است و با اختیاراتی که قانون در اختیار شوراها گذاشته، دامنه فعالیت اعضای شورا گسترده و بااهمیت است.

در صورتی‌که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دغدغه خدمت به مردم داشته باشند و با صداقت و البته تخصص نیز پیش روند، بی‌شک می‌توانند منشأ خدمات ارزشمندی به افراد جامعه خود باشند.

در بیان اهمیت وظایف شوراها به کلام گهربار رهبر فرزانه انقلاب رجوع می‌کنیم که معظم‌له در پیامی که در ششم اردیبهشت ماه سال 1382 به نشست منتخبان دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نوشتند، فرموده‌اند: «مهم‌ترین توصیه‌ اینجانب اولا مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌های کاری شما و سپس درباره‌ گزینش مدیریت شهر و روستا است. تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگیِ سالم، پرداختن به نیازهای فوری‌تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله‌های شبه قانونی، رعایت ویژه‌ محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیری از دانش و تجربه، مواد عمده‌ توصیه‌ نخست اینجانب است».

حال‌که اهمیت جایگاه و وظایف شوراهای اسلامی مشخص است، بی‌شک انتخابات شوراهای اسلامی نیز اهمیت بسیاری دارد و افراد باید به کاندیداهایی رأی دهند که تعهد، ایمان و تخصص را در وجود آن‌ها سراغ داشته باشند.

موضوعی که این روزها همه افراد جامعه شاهد آن هستند، تبلیغات انتخاباتی است که هر کاندیدایی برای معرفی خود و برنامه‌هایش از شیوه‌های مختلف تبلیغ استفاده می‌کند و تعداد 12 هزار سازه کارتن پلاست و 800 بنر سفید در میادین و چهارراه‌ها برای انجام تبلیغات انتخاباتی در کرمانشاه نصب شده است.

با توجه به اینکه تمام کاندیداها در شعارهایشان خود را فردی کاردان، دل‌سوز مردم و متخصص در امور شهری اعلام می‌کنند و ادعای خدمت به مردم دارند، باید این شعارها و ادعاها را در ساده‌ترین رفتار آن‌ها بررسی کرد و یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات و اعمال آن‌ها نوع تبلیغات و چگونگی آن است.

با شروع زمان قانونی تبلیغات در کرمانشاه شاهد چسباندن بنر و پوستر و... کاندیداها به محل‌های در نظر گرفته شده بودیم و روز نخست تقریبا به خیر و خوشی سپری شد. روز دوم تبلیغات تقریبا تمام کاندیداها از محل‌های در نظر گرفته شده استفاده کرده بودند و همه نقاط مجاز پر شده بود از تبلیغات رنگارنگ و شعارهای مختلف و این امکان برای کاندیداها فراهم شده بود که خود را معرفی کنند و مردم نیز می‌توانستند از این شرایط برای انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود استفاده کنند.

با این اوصاف تعدادی از کاندیداهای شوراهای اسلامی در شهر کرمانشاه پا را از قانون فراتر گذاشته‌اند و مدعیان زیباسازی شهر، چهره شهر را با چسباندن پوستر و بنر و... به در و دیوار شهر مخدوش کرده‌اند.

از نشان دادن تصاویر به‌دلیل حفظ حرمت این افراد خودداری می‌کنیم، گر چه این اشخاص به خود و حقوق دیگر شهروندان احترام نگذاشته‌اند.

یکی از کاندیداها عکسش بر روی صندوق صدقات چسبانده شده بود، لحظه‌ای با خود اندیشیدم این فرد قطعا از لحاظ فکری فقیر است و ای کاش می‌شد کمی به او در این زمینه کمک کنند و یا تعدادی از کاندیداها هر جایی که امکان داشته عکس خود را در اندازه‌های مختلف چسبانده‌اند.

برخی از این افراد با سیمای نه‌چندان زیبا اصرار در انتشار تصویر خود در حد بی‌نهایت داشته‌اند و این ‌روزها به‌طور خلاصه باید مراقب باشید در هنگام راه رفتن در خیابان، عکس کاندیدایی به لباس شما الصاق نشود.

شور و نشاط انتخاباتی با این اقدامات به ایجاد مزاحمت تبدیل می‌شود و سیمای شهر جلوه‌ای زشت پیدا می‌کند و البته هزینه‌هایی بر روی دست شهرداری نیز می‌گذارد.

امید است مردم به این اقدامات به‌طور دقیق توجه کنند و مسئولان مربوطه هم با این موضوع برخورد قانونی را صورت دهند، البته فقط ژست رسانه‌ای و مصاحبه‌ای و گفتن جملاتی مانند تخلفات کاندیداها رصد می‌شود، کافی نیست و مطالبه و حق مردم برخورد جدی و واقعی با این تخلفات است.

 در پایان قضاوت این موضوع را به مخاطبان وامی‌گذاریم، آیا چنین افرادی لیاقت راه یافتن به شوراهای اسلامی شهر را دارند؟

انتهای پیام/2700/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول