اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

معضل اصلی قزوین از نگاه نامزدهای شورای شهر/ گام‌های استوار برای تکریم دیار «باب‌الجنه»

نامزدهای راه‌یابی در شورای شهر قزوین در نخستین مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس این استان نظرات خود را به عنوان یک شهروند در خصوص معضل اصلی شهر قزوین بیان کردند.

معضل اصلی قزوین از نگاه نامزدهای شورای شهر/ گام‌های استوار برای تکریم دیار «باب‌الجنه»

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوطلبان راه‌یابی به تالار مردم شورای اسلامی شهر قزوین در نخستین مناظره‌ای که از سوی سرپرستی خبرگزاری فارس این استان برگزار شد، نظرات خود را در خصوص معضل اصلی شهر قزوین، معیارهای اصلی برای انتخاب شهردار و عملکرد شورای سوم در حوزه فرهنگ مطرح کردند.

معضل اصلی شهر قزوین را به عنوان شهروند چه می‌دانید؟

محمد آذری: شهرداری قزوین در رفع معضلات شهر قزوین عملکرد خوبی نداشته است و همین امر موجب تورم و گرانی مسکن شده است و باید گفت اکنون این شهر پس از تهران گران‌ترین شهر مسکن است که برای رفع این مشکل باید سازمان نظام مهندسی و مسکن زیر نفوذ شهرداری قزوین قرار گیرد.

به این ترتیب می‌توان مقدار کمی از تورم ایجاد شده در شهر را کاهش داد.

و همچنین تورم داخلی شهر قزوین را در شورای شهر می‌توان با تعامل برطرف کرد.

عبدالله هادی‌زاده صفاری: حضور متکدیان، حجم بار ترافیک، آلودگی‌های صوتی و هوا و نیز مبلمان شهری از معضلات شهر قزوین است که برای توسعه شهر قزوین باید آن‌ها را بهبود بخشید و ساماندهی کرد.

علی فرخ‌زاد: مهم‌ترین مشکل شهر قزوین مردم‌محوری است. باید شهروندان در برطرف کردن مشکلات ترافیک مشارکت داشته باشند تا معضلات شهری به نحو مطلوبی برطرف شود.

همچنین اگر آنان در توسعه شهری احساس تعلق داشته باشند راحت‌تر عوارض پرداخت می‌کنند.

مرتضی ململی: مسکن در شهر قزوین گران‌تر از سایر شهرها است و با وجود اینکه مسکن مهر با هدف کاهش قیمت مسکن احداث شد؛ شاهد افزایش روزبه‌روز قیمت آن هستیم که این از جمله مهم‌ترین معضلات این شهر است که باید با برنامه‌ریزی دقیق آن را برطرف کرد.

همچنین افزایش حاشیه‌نشینی شهر قزوین و از بین رفتن باغ‌های سنتی و خوب این شهر را می‌توان از دیگر معضلات قزوین دانست؛ به نحوی که برخی از باغبانان قزوینی به دلیل افزایش مسکن حاضر به خشکیدن باغ هستند تا بتوانند زمین آن را به واحدهای مسکونی تبدیل کنند و از این طریق درآمد خوبی به دست آورند.

فرج‌الله فصحیی رامندی: چیزی به نام معضل در شهر قزوین وجود ندارد و در هر موضوعی عناوینی مانند مسئله، مشکل و معضل داریم و به نظرم اصلی‌ترین مسئله شهر قزوین نگاه کوتاه مدیران شهری به مشکلات شهر قزوین است. آنان با چشم‌انداز دراز مدت به این مشکلات نگاه نمی‌کنند و نسبت به توسعه شهری دید وسیع‌تری ندارند.

همین امر عامل گرانی مسکن در این شهر نسبت به سایر شهرها شده است و اگر ما توسعه حریم شهری ساوه را در سال 57 با قزوین در سال 91 مقایسه کنیم، بیشتر متوجه این مشکل می‌شویم.

در برخی مکان‌ها اگر افزایش توسعه شهری طبق قانون داشته باشیم، این مشکل برطرف می‌شود.

مجید آهنگریان: شهرداری قزوین باید حلقه‌های ارتباطی در بین مردم ایجاد کند و همچنین شورایاران با برگزاری جلساتی، گزارش شهری به مردم ارائه دهند تا آنان از وظیفه‌ها و اقدامات انجام شده در سازمان‌ها و بخش‌های مختلف این مجموعه مطلع شوند و با تحقق این امر مشارکتشان در توسعه شهری افزایش یابد.

به نظر شما مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک شهردار خوب چیست؟

ململی: اولویت‌های مختلفی وجود دارد که باید یک مدیر خوب از آن‌ها برخوردار باشد؛ ولی مدیر خوب حتماً نباید از تحصیلات عالی برخوردار باشد؛ چراکه ممکن است یک مهندس سواد بالایی داشته باشد ولی مدیریت خوبی نداشته باشد و همچنین ممکن است فردی با تحصیلات دیپلم، با بهره‌گیری از تخصص‌های افراد مختلف و با استفاده از مشاوران خوب، از توانایی مطلوب مدیریتی برخوردار باشد.

در هر صورت تعهد، تخصص، نگاه به کار تیمی و قدرت مدیریت مطلوب از اولویت‌های اصلی یک شهردار خوب است.

هادی‌زاده صفاری: مدیر خوب باید بتواند استعدادهای هر شهروندی را که از توانایی‌های ویژه‌ای برخوردار است، پرورش دهد تا به موفقیت‌های خوبی در زندگی برسد؛ به عنوان مثال شهردار خوب باید برای موفقیت مردم در طیف‌های مختلف شغلی از جمله تاجر و آموزگار، امکانات لازم را فراهم کند.

آهنگریان: هنر مدیریت یک شهردار خوب باید با علم مطابقت داشته باشد؛ چنان که ممکن است مدیری باهوش و در کارش موفق باشد؛ ولی اقدامات وی به دلیل نادرست بودن ناعاقلانه باشد.

بر این اساس مدیر باید با تدبیر درست اقدامی منطبق بر منطق و عقل انجام دهد تا مورد رضایت مردم قرار گیرد.

فصیحی رامندی: شایسته‌سالاری، تخصص، تجربه، داشتن روحیه انسجام، خودمحوری، دین‌داری، تعهد، پایداری و پرهیز از داشتن روحیه استبدادی از مهم‌ترین اولویت‌های انتصاب شهردار خوب است که باید در سپردن مسئولیت خطیر و حساس به یک مدیر به این اولویت‌ها توجه کرد.

مدیری که به کرسی ریاست دلبستگی پیدا کرده باشد و اقدامات مدیریتی را در اتاق بسته انجام دهد، هیچ وقت در کارش موفق نمی‌شود.

به نظر شما اعضای شورای فعلی قزوین در حوزه فرهنگ اقدامات لازم را انجام داده‌اند؟

فرخ‌زاد: دستگاه‌های مختلفی در امور فرهنگی فعالیت می‌کنند که برای اظهار نظر در مورد آن‌ها باید اطلاعات ریزتری به دست آورد؛ ولی به نظرم تاکنون این دستگاه‌ها وضعیت مطلوبی در هماهنگی برنامه‌های حوزه فرهنگی نداشته‌اند که باید برای رفع این مشکل دستگاه‌های متولی فرهنگی با یک‌دیگر همسویی و هم‌گرایی بیشتری داشته باشند.

سیدابراهیم حسینی: شهرداری قزوین بودجه زیادی در حوزه فرهنگی و هنری دارد که به صراحت می‌توان گفت بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی فرهنگی از وضعیت اعتباری مطلوبی برخوردار است و می‌تواند با استفاده از نیروهای موجود برنامه‌های فرهنگی مطلوب‌تری اجرا کند به نظرم این سازمان در چنین شرایطی کار مطلوبی انجام نداده است.

هادی‌زاده صفاری: به نظرم مشکلات فرهنگی نداریم ولی باید درستی و صداقت را بیشتر در زندگی مردم عملی کنیم؛ چراکه در برخی مواقع گفتن یک دروغ در زندگی اثرات مخربی دارد که نمی‌توان با هیچ برنامه‌ای این اخلاق بد را از زندگی شهروندان حذف کرد.

ململی: اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی اولویت اصلی شهرداری قزوین نیست؛ چراکه متولی ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین و فرهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

باید در این راستا با جمع‌بندی پیشنهادها و نظرات کارشناسان و مسئولان مربوطه، برنامه‌های منظم‌تر و دقیق‌تری را طراحی و عملیاتی کرد تا ورزش‌ در رشته‌های مختلفی از جمله ورزش بومی در بین شهروندان قزوینی گسترش یابد.

آذری: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین زنجیره‌ای از متولیان فرهنگی است و نمی‌توان در عملکرد این نهاد به طور صریح به طور بد، خوب و متوسط برخورد کرد و باید در این نظر دادن انصاف را رعایت کرد.

لازم است با بررسی جامع در مورد نقاط ضعف این مجموعه پیشنهاد ارائه شود تا با پشتیبانی از این مجموعه برنامه‌های فرهنگی‌شان تقویت شود.

فصیحی رامندی: به علت عدم تناسب اماکن فرهنگی، توزیع، عادلانه نیست.

ما تفریق امور فرهنگی داریم در حالی که 32 دستگاه، متولی امور فرهنگی هستند.

برطرف کردن مشکل فرهنگی تنها وظیفه شهرداری قزوین نیست؛ بلکه باید این مشکل ملی برطرف شود.

این نهاد با هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در دستگاه‌های متولی و با واقعی‌تر شدن جایگاه شوراها، می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فرهنگ این شهر ایفا کند تا مشکلات موجود در این حوزه کاهش یابد.

آهنگریان: سازمانی که تشکیل شده در زمینه‌های مختلفی برنامه‌های تعریف شده دارد که باید طبق اعتبارات و فضای موجود اقدامات مطلوبی را انجام دهد.

انتهای پیام/77009/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول