اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای حاجی‌آباد خبر داد

حضور 110 ناظر در انتخابات شوراهای اسلامی حاجی‌آباد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی حاجی‌آباد گفت: 110 نفر ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان حاجی‌آباد نظارت می‌کنند.

حضور 110 ناظر در انتخابات شوراهای اسلامی حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌‌آباد واقع در شمال مرکز هرمزگان، محمدرضا ماندگاری امروز در همایش ناظران انتخابات شوراهای اسلامی این شهرستان که در سالن فرمانداری برگزار شد گفت: شهرستان حاجی‌آباد دارای 90 شعبه اخذ رأی است که 82 شعبه آن با انتخابات ریاست جمهوری به صورت مشترک است.

وی با بیان اینکه برای هر شعبه یک تا دو ناظر در نظر گرفته شده است افزود: تعداد 110 نفر ناظر و سر ناظر و بازرس ویژه کار نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی حاجی‌آباد را عهده دار هستند که در این نشست شیوه‌ها و راهکارهای نظارت صحیح به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

ماندگاری با اشاره به تعداد صندوق‌های اخذ رای شوراها در حاجی‌آباد گفت: در این دوره از انتخابات تعداد 119 صندوق اخذ رای در 100 روستای واجد شرایط و شه شهر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به ازای هر صندوق اخذ رای یک ناظر ثابت و به ازای هر 20 صندوق یک سر ناظر، امر خطیر انتخابات را نظارت خواهند کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات را یک فرآیند سه بعدی دانست که در این فرآیند، حقوقی را باید برای حاکمیت، حقوقی را برای مردم و حقوقی را برای کاندیدهای انتخاباتی در نظر گرفت که این حقوق به هیچ وجه نباید قربانی دیگری شود.

وی افزود: حفاظت و صیانت از این فرآیند سه وجهی به عهده هیئت‌‌های اجرایی و نظارت است لذا هر گونه اشکالی که در این روند ایجاد شود، قطعا حقوقی از ملّت، نظام و یا داوطلب تضییع خواهد شد.

ماندگاری مهمترین رسالت هیئت نظارت و ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را رعایت عدالت، امانتداری، بی‌طرفی و نظارت بر اجرای انتخابات دانست و ابراز امیدواری کرد با پیروی از قانون زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور، با نشاط و سالم همراه با حماسه سیاسی را در شهرستان رقم زده خواهد شد.

فرماندار حاجی‌آباد نیز در این نشست ناظران را امانتدارانی دانست که باید امانتدار ایده مردم بوده و در اعتماد و اطمینانی که مردم به آنان کرده‌اند خطا نکنند.

بهرام پوراشرف افزود: در انتخابات آتی بیش از یک هزار و 500 نفر کار اجرا و نظارت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان حاجی‌آباد را در 24 خرداد 92 بر عهده دارند.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمونه بارز مردم سالاری دینی دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش همه دست اندرکاران انتخابات شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور پر شور مردم باشیم.

در ادامه مربی آموزش هیئت نظارت استان مطالبی را در خصوص مراحل قبل، حین و پس از اخذ رای در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری عنوان و بیان داشت: رای گیری در هر شعبه می‌بایست به صورت مخفی، آزاد و بدون اعمال نفوذ اشخاص انجام بگیرد و رعایت کامل اصل بی‌طرفی باید لحاظ شود.

محمد رنجبر ضمن تشریح وظایف ناظران و سر ناظران افزود: امر اخذ رای از شهروندان به هیچ وجه نباید در هنگام نماز و یا صرف غذا تعطیل شود.

وی ادامه داد: در پایان مهلت رسمی برگزاری انتخابات روز 24 خرداد ماه، نخست باید آرا انتخابات ریاست جمهوری و سپس رای‌های ماخوذه انتخابات شوراها شمرده شود.

انتهای پیام/88002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول