اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

حرمت خون شهدا را با حضور در انتخابات حفظ کنیم

یکی از مراجع تقلید گفت: یکی از حقوق شهیدان بر ما شرکت در انتخابات است تا حرمت خون آنها که در راه پاسداری از نظام به زمین ریخته شد حفظ شود.

حرمت خون شهدا را با حضور در انتخابات حفظ کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل حفاظت پرواز که برای شرکت در دوره عقیدتی در قم حضور داشتند با اشاره به شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اظهار داشت: برپایی نظام جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان است.

وی اضافه کرد: یکی از حقوق شهیدان بر ما شرکت در انتخابات است تا خون‌های ریخته شده شهدا به هدر نرود‌ و اگر کوتاهی کنیم باید فردای قیامت جوابگوی شهدا باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی تقلید نکردن از دشمنان را موضوعی با اهمیت دانست و افزود: در قرآن به این مطلب اشاره شده است که رفتار ما به گونه‌ای نباشد که از دشمنان در زندگیمان پیروی کنیم. مومنین نباید در زندگی شخصی و اجتماعی به دشمنان نگاه کنند و از آنها تقلید کنند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل عقب ماندن برخی از کشورها چشم و هم چشمی‌ها است و مردم این کشورها دوست دارند که مثل کشورهای غربی زندگی کنند که این موضوع آنها را به پستی می‌رساند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اهل تقوا نباید به دنبال حرف کافران باشند و در روایت آمده است که نباید در شیوه لباس پوشیدن، غذا خوردن و... از دشمنان تقلید کرد.

وی افزود: تقوا و رفتار عملی جزیی از اسلام است و باید در زندگی دنیوی خود هم اهل بیت را الگوی خود قرار دهیم و ببینیم که ائمه به چه گونه‌ای در زندگی شخصی و اجتماعی خود رفتار می‌کردند.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی نیز باید اهل بیت را الگو قرار داد و در شیوه تربیت فرزندان نیز باید از سیره اهل بیت الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه پرچم امام حسین(ع) پس از 1400 سال استوار است افزود: دشمنان تاکنون چندین بار قبر امام حسین را تخریب کردند، ولی هنوز بارگاه امام حسین(ع) پابرجا است.

وی اضافه کرد: شاید چند روزی ابر جلوی خورشید را بگیرد اما ظالمان می‌روند و حقیقت پابرجا می‌ماند و افرادی که در سوریه به اماکن مقدس حمله می‌کنند ماندگار نیستند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به خط امام خمینی(ره) اظهار داشت: خط امام خمینی(ره)، خط امام حسین(ع) است و انقلاب اسلامی از عاشورا سرچشمه گرفت و ما مکتبمان را از امام حسین(ع) گرفتیم.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول