اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد:

وظیفه و کارکرد روحانیت سیاسی اجتماعی است / مردم اعتماد بیشتری به روحانیون دارند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به نقش محوری روحانیون در خلق حماسه سیاسی و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای گفت: وظیفه و کارکرد روحانیت سیاسی اجتماعی است.

وظیفه و کارکرد روحانیت سیاسی اجتماعی است / مردم اعتماد بیشتری به روحانیون دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی در همایش حماسه حضور و نقش ائمه جماعات مساجد استان یزد اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون روحانیون در شکل گیری انقلاب و عرصه های مختلف کشور نقشی موثر و پررنگی داشته‌اند.

وی ادامه داد: روحانیون با مردم پیوندی عمیق دارند و نمی‌توان نقش ائمه جماعات در خلق حماسه‌های دینی و سیاسی را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور و در عرصه بین‌الملل، دوست و دشمن، نگاه متفاوتی به این دوره از انتخابات در کشور و حضور مردم دارد از این رو این انتخابات از حساسیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد تصریح کرد: لازم است روحانیون و مبلغان در راستای ایجاد انسجام و حضور گسترده تر مردم در انتخابات قدم بردارند.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در مسائل اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: انقلاب اسلامی با حضور روحانیون و نقش موثر آن‌ها دستاوردهای بی‌نظیر و برجسته‌ای را به خود دیده است.

وی اضافه کرد: مباحثی مانند دین‌مداری، هویت بخشی اسلام و مسلمین و مشارکت مردمی از برجستگی‌ها و دستاوردهای خاص انقلاب است که در عرصه‌های بین‌المللی هم تاثیرگذار بوده است.

حسینی کوهستانی بیان داشت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ مردم برای تعیین سرنوشت خود در کشورشان نقشی نداشتند اما در نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی این موضوع بارها دیده شده و ادامه دارد.

وی بیان کرد: در دنیای امروز از مشخصه‌های مقبولیت حاکمیت یک نظام سیاسی حضور حداکثری مردم در تصمیم‌گیری‌ها و عرصه انتخابات است.

این مقام مسئول عنوان کرد: دشمنان اسلام و کشورهای استکباری به دنبال عدم حضور مردم و کاهش حضور آن‌ها در عرصه انتخابات هستند که بگویند حاکمیت جمهوری اسلامی مقبولیت ندارد در حالی که مردم ما این موضوع را تایید نمی‌کنند و گسترده‌تر از گذشته در صحنه حاضر خواهند شد.

وی برگزاری انتخابات را از عرصه‌های مشارکت سیاسی مردم در عرصه انتخابات برشمرد و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، حضور مردم در اداره کشور جایگاه بالایی دارد و این نشان از اهمیت رابطه حاکمیت با مردم در جامعه اسلامی است.

حسینی کوهستانی با اشاره به کلامی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: در کلام معصومین و حتی در آیات و روایات قرآن کریم هم مواردی از بیعت مردم با رهبران و حاکمان دینی آمده است که بیعت رضوان نمونه‌ای از آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد ادامه داد: حتی نظارت مردم بر حاکمان و رهبران هم در دین آمده است و نشان می‌دهد که مردم تنها برای رای دادن و انتخابات نباید در صحنه باشند بلکه باید به کارها و روند اجرای امور نیز نظارت داشته باشند تا انحرافی شکل نگیرد.

وی با بیان اینکه دین اسلام در پرسش و بازخواست نیز حقی برای مردم قائل شده است افزود: نمایندگان مجلس در این عرصه از سوی مردم، وزیر و وکیل را بازخواست و استیضاح می‌کنند که کار کرد امروز مجلس همان دستورات اسلام است.

وی همچنین با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در خصوص خلق حماسه سیاسی اظهار داشت: مردم ایران با همه شجاعت و روحیه قهرمانی در برابر توطئه استکبار می‌‌ایستد و به حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رای حماسه سیاسی دیگری خلق می‌کند.

حسینی کوهستانی افزود: وظیفه ائمه جماعات در مساجد که از سنگرهای اسلام هستند آماده سازی جامعه و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: فضا به گونه‌ای ترسیم شده که دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند بنابراین باید دقت کنیم با صحبت‌های خود، مردم را دلسرد نکرده و فضا را برای شرکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح توسط آنان فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: روحانیون می‌توانند توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن را خنثی کنند تا کشور و نظام اسلامی از هر گزندی محفوظ بماند.

انتهای پیام/90004/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول