اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سامانه پیام سلامت شیراز صورت می‌گیرد

ارسال پیامک به بیش از 48 هزار متقاضی

پس از گذشت حدود پنج ماه از راه‌اندازی سامانه پیام سلامت شیراز، بیش از 48 هزار نفر عضو این سامانه شده و پیام‌های سلامت را از طریق پیام کوتاه دریافت می‌کنند.

ارسال پیامک به بیش از 48 هزار متقاضی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت، تغذیه و مدارس این دانشگاه اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه پیام سلامت در 15 دی ماه در تمام شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا ابتدای خرداد ماه 92، والدین 37 هزار و 500 کودک، پنج هزار و 600 مادر باردار و 5 هزار و 800 زوج داوطلب ازدواج در این سامانه عضو شدند.

فریبا مرادی افزود: در این سامانه پیام‌های بهداشتی برای اعضا از طریق پیام کوتاه به طور مستمر، خودکار و هدفمند ارسال می‌شود.

وی ابراز داشت: این سامانه همچنین قابلیت ارسال سئوال از طرف اعضا و دریافت جواب از طرف کارشناسان بهداشتی، پزشکان عمومی و متخصص را دارد. 

مرادی در ادامه بیان کرد: در این مدت 9 هزار و 400 سئوال در مورد سلامت کودکان از طرف والدین عضو ارسال شده که بیشتر در حدود رشد و نمو، نحوه تغذیه و همچنین بیماری‌های کودکان بوده است.

این مسئول گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون کارشناسان سلامت مادران در شبکه‌های بهداشتی درمانی به سه هزار و 100 سئوال مادران باردار نیز پاسخ داده‌اند که بیش از هر چیز در زمینه شکایات شایع در دوران بارداری، نشانه‌های خطر دوران بارداری، تغذیه و مصرف مکمل‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: از پنج هزار و 800 زوج عضو در سامانه پیام سلامت تا ابتدای خرداد ماه جاری سه هزار و 200 داماد، دو هزار و 600 نوعروس بوده‌اند که موضوعاتی را به صورت سئوال از طریق سامانه مطرح و جواب دریافت کرده‌اند.

مرادی خاطرنشان کرد: پیامک‌های ارسالی از سامانه برای والدین کودک بر اساس تاریخ و متناسب با سن کودک و بر اساس بسته خدمتی مراقبت کودک است و پیامک‌هایی نیز به منظور آموزش نحوه مراقبت، تغذیه، پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان، زمان و نحوه دادن مکمل به آنان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: پیامک‌های ارسالی از سامانه برای مادران باردار شامل تشویق زنان به مراقبت‌های دوران بارداری، مصرف مکمل‌های تغذیه در دوران بارداری و علائم خطر دوران بارداری است.

به گزارش فارس، علاقمندان به عضویت در این سامانه می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی درخواست ثبت نام و پیامک‌های بهداشتی هدفمند دریافت کنند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول