اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جلوگیری از بروز تخلفات انتخاباتی

شعب اخذ رای ایلام به پایگاه‌ اطلاعات جمعیتی ثبت احوال متصل می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: در روز اخذ رای با هدف جلوگیری از بروز تخلفات انتخاباتی شعب اخذ رای ایلام به پایگاه‌ اطلاعات جمعیتی ثبت احوال متصل می‌شود.

شعب اخذ رای ایلام به پایگاه‌ اطلاعات جمعیتی ثبت احوال متصل می‌شود

علیرضا قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این دستگاه اجرایی به سهم خود در راستای افزایش ضریب امنیت و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی تلاش کرده است.

وی ضمن دعوت از مردم استان ایلام برای حضور گسترده در انتخابات 24 خرداد ماه ادامه داد: در این دوره از اخذ رای تمام شعب اخذ رای به صورت آنلاین به پایگاه جمعیتی ثبت احوال متصل شده است.

این مسئول اضافه کرد: با اتصال آنلاین شعب اخذ رای، هویت هر فرد رای دهنده در بدو ورود به شعب اخذ رای با استفاده از تاریخ تولد و کد ملی بررسی می‌شود.  

قبادی تصریح کرد: در نتیجه این استعلام نام و نام خانوادگی فرد به همراه اطلاعات دیگری نظیر سریال شناسنامه و وضعیت حیات برای مسئول شعبه نمایش داده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: امکان استعلام کد ملی برای هر ایرانی در سراسر کشور نیز تنها یکبار قابل انجام است به همین دلیل رای دهنده دوبار نمی‌تواند به اخذ رای بپردازد بلکه فقط یک‌بار می‌تواند به شعبه مراجعه کرده و رای خود را وارد صندوق کند.

وی ادامه داد: بر این اساس هر فرد باید یک بار به شعب اخذ رای مراجعه کرده و رای خود را به صندوق اخذ رای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: مردم ساکن در حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان‌های ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی، شیروان چرداول و سیروان نیز می‌توانند علاوه بر اخذ رای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و اخذ رای کنند.

انتهای پیام/2246/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول