اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

افتتاح 30 ایستگاه مطالعه در گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح 30 ایستگاه مطالعه در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح 30 ایستگاه مطالعه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور صبح امروز در مراسم افتتاح فاز دوم ایستگاه مطالعه در سرپرستی شعب بانک انصار گیلان دسترسی آسان به کتاب‌ها برای عموم را از مزیت‌های طرح ایستگاه مطالعه عنوان کرد.

وی طرح ایستگاه مطالعه را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مطالعاتی در سطح کشور دانست و اظهار کرد: تاکنون شش ایستگاه آن در استان به بهره‌برداری رسیده و سه ایستگاه نیز در شرف افتتاح است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح 30 ایستگاه مطالعه در استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون با ورود بیش از 75 هزار جلد کتاب به گیلان برای جانمایی در این ایستگاه‌ها و استفاده عموم وارد استان شده است.

وی ورود این مقدار کتاب را 10 درصد از تعداد کل کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی گیلان عنوان کرد.

جانعلی‌پور درباره مزایای این طرح مطالعاتی یادآور شد: کم حجم بودن کتاب‌ها و قابلیت جابه‌جایی از یک ایستگاه مطالعاتی به ایستگاه دیگر و دسترسی مستقیم مردم به کتاب‌ها از جمله مزایای این طرح گسترده است.

وی به سرانه مطالعه در گیلان و مقایسه آن با کشور اشاره کرد و متذکر شد: سرانه مطالعه در گیلان 13 دقیقه و 54 ثانیه است که نسبت به سرانه مطالعه 13 دقیقه و 13 ثانیه کشور حدود 40 ثانیه بیشتر است اما تا شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

این مسئول با قدردانی از مدیریت امور شعب بانک انصار گیلان به دلیل همکاری در ایجاد ایستگاه‌های مطالعه خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح مطالعاتی و افزایش سرانه مطالعه در کشور بتوانیم مقداری از دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون سرانه مطالعه در کشور را برطرف کنیم.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول