اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال قم:

هدف اصلی مدارس فوتبال تحول در فوتبال قم باشد / نظارت جدی بر فعالیت مدارس فوتبال

رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: هدف مدارس فوتبال باید توسعه فوتبال قم باشد و اگر چیزی غیر از این و خارج از چارچوب مقررات این هیئت باشد قانونی برخورد می‌کنیم.

هدف اصلی مدارس فوتبال تحول در فوتبال قم باشد / نظارت جدی بر فعالیت مدارس فوتبال

کریم بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: با فرا رسیدن ایام تابستان و تعطیلی دانش‌آموزان، بازار داغ مدارس فوتبال پر رونق‌تر می‌شود و اکثر خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندان خود حضور در این مدارس را برنامه ریزی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به علاقه شدید نونهالان و نوجوانان کشورمان به فوتبال، مدارس فوتبال در این روزها فعالیت بسیار چمشگیری را دارند و بسیاری از خانواده‌ها با توجه به علاقه‌مندی فراوان فرزندان خود و به این امید که آنها با آخرین علوم و دانش فوتبال در محیطی سالم و با نظارت مربیان کاردان و با تجربه آشنا می‌شوند اقدام به ثبت نام می‌کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان قم بیان داشت: در گذشته شاهد بودیم که برخی شهروندان شهریه زیادی پرداخت می‌کردند و قیمت‌ها کنترل نمی‌شد و متاسفانه در برخی از این مدارس تنها کسب درآمد بیشتر مدنظر بود و این مدارس از لحاظ آموزش اصولی فوتبال برای آینده‌سازان ما مفید نبود و چه بسا مضراتی هم در پی داشت اما قطعا از امسال این اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: در آستانه فصل تابستان کم کم آگهی‌های متنوعی از فعالیت مدارس فوتبال در روزنامه‌ها، آگهی‌نامه‌ها و البته سطح شهر قم توزیع می‌شود زیرا با فرا رسیدن تعطیلی مدارس و با توجه به علاقه نونهالان و نوجوانان به فوتبال، این قشر به سمت مدارس فوتبال سرازیر می‌شوند.

بهرامی بیان داشت: اگر چه در سال‌های اخیر، نظارت بر مدارس فوتبال در سطح کشور و البته فوتبال قم به نحو چشمگیری افزایش یافته بود اما از امسال این نظارت و پیگیری قطعا جدی‌تر خواهد شد تا باشگاه‌ها و مدارس فوتبال آموزش‌ها را مطابق با استانداردهای فوتبال انجام بدهند.

وی عنوان کرد: بازرسان این هیئت با سرکشی به مدارس فوتبال سطح شهر کم و کاستی‌های موجود را گوشزد کرده‌اند تا فعالیت‌های آموزشی مدارس فوتبال به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام بپذیرد که این امر می‌تواند در بلند مدت به نفع آینده فوتبال استان و کشور باشد.

رئیس هیئت فوتبال استان قم تصریح کرد: در سال‌های قبل فعالیت برخی مدارس فوتبال در زمین‌های چمن مصنوعی کوچک و کاملا بی‌کیفیت و یا برخی دیگر در زمین استاندارد و با انبوهی از بازیکنان در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شد و حتی مشاهده شده بود که حدود 30 بازیکن در رده‌های سنی مختلف و بی‌ارتباط به یکدیگر در یک زمین چمن مصنوعی کوچک به شکلی بی‌نظم فقط در حال بازی بودند و امسال هیئت فوتبال از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرده است.

وی بیان داشت: البته ناگفته نماند که در همه مدارس فوتبال شرایط به این شکل نیست و برخی مدارس فوتبال در قم نیز با اهدافی والاتر، فعالیت‌های مثبتی انجام داده و از امسال فقط باشگاه‌های فعال در این رشته ورزشی مدرسه فوتبال خواهند داشت.

بهرامی افزود: فدراسیون فوتبال در بخشنامه‌ای به تمام هیئت‌های فوتبال و مدارس فوتبال ابلاغ کرده که از اول فروردین 1392 مجوز فعالیت مدارس فوتبال فقط به اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای مجوز فعالیت باشگاه از کمیسیون ماده پنج ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها اعطا می‌شود.

رئیس هیئت فوتبال استان قم تصریح کرد: این بدان معنی است که از امسال مدارس فوتبال موقت و فصلی نداریم و تمام مدارس فوتبال زیر نظر باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند زیرا در گذشته یکی از معضلات مدارس فوتبال این بود که فوتبال آموزان پس از پایان دوره آموزشی خود رها می‌شدند و اکثر این نونهالان و نوجوانان نمی‌توانستند به فعالیت خود در زمینه فوتبال ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون فوتبال آموزان مستعد می‌توانند در قالب تیم‌های آکادمی باشگاه‌ها به فوتبال خود ادامه دهند، همچنین این قانون روند استعدادیابی مدارس فوتبال را تسهیل می‌کند و به فعالیت‌های فوتبال سامان می‌دهد.

بهرامی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های این آکادمی برگزاری فستیوال‌ها و مسابقات مدارس فوتبال به صورت گسترده و منظم با هماهنگی کمیته جوانان و توسعه فدراسیون فوتبال است، ضمن اینکه تدوین فلسفه آموزش فوتبال در رده‌های سنی پایه مبتنی بر فوتبال ایران از دیگر برنامه‌های در دست اجرای آکادمی است.

رئیس هیئت فوتبال استان قم تاکید کرد: از تمام خانواده‌ها و شهروندان قمی می‌خواهیم که فرزندان خود را در مدارس فوتبالی ثبت نام کنند که دارای مجوز از فدراسیون فوتبال ایران هستند.

انتهای پیام/78002/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول