اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه حضور در سرزمین ولایت-411

آیت‌الله علم‌الهدی: شرکت در انتخابات واجب شرعی است / انتخابات یک شمشیر دولبه است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: کسی که در انتخابات بدون عذر شرعی شرکت نکند ترک واجب کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی: شرکت در انتخابات واجب شرعی است / انتخابات یک شمشیر دولبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: شرکت در انتخابات واجب شرعی است و کسی که در انتخابات بدون عذر شرعی شرکت نکند، ترک واجب کرده است و ترک واجب فعل حرام است.

وی ادامه داد: نمی‌توانید به عنوان یک مسلمان فرایضتان را انجام دهید، نماز بخوانید، روزه بگیرد، اما در مسائل سیاسی که سرنوشت کشور را رقم می‌زند، مشارکت نداشته باشید و بی‌تفاوت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات یک شمشیر دولبه است، از یک طرف اگر می‌خواهید رأی ندهید جهنم است و از طرف دیگر اگر به کسی که با خدا نباشد و به فکر مردم نباشد، رأی بدهید، جهنم است.

وی افزود: انتخابات در رأس امور مسلمین است و کسی که به این امر اهتمام نورزد مسلمان نیست، چراکه مشارکت سیاسی یک واجب شرعی است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: دشمنان نظام از طرق گوناگون تصمیم به ضربه واردکردن به جمهوری اسلامی ایران را داشته و از مسیرهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وارد شده‌اند که در انتخابات صحنه سیاسی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی در 24 خرداد از آن جهت مهم است که ملت از رهبر دینی خود اعلام حضور شنیده و قوی پای صندوق‌های رأی حاضر شده و از این طریق حمایت از رهبر خود را اعلام می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: رهبر معظم انقلاب تکلیف کردند که مردم باید در انتخابات شرکت کنند و آنهایی هم که مقلد ایشان نیستند باید از رهبری جامعه مسلمانان تبعیت کنند.

انتهای پیام/70005/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول