اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از پنج سال سرگردانی

دفتر هنرهای نمایشی در کاشان افتتاح شد

پس از پنج سال سرگردانی فعالان عرصه نمایش در کاشان، دفتر هنرهای نمایشی به مناسبت اعیادشعبانیه طی مراسمی در اداره فرهنگ و ارشاداسلامی این شهرستان افتتاح شد.

دفتر هنرهای نمایشی در کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ان ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: بعد از انحلال انجمن نمایش در وزارتخانه و به تبع آن در مراکز استان و شهرستان‌ها شاهد خلاء بزرگ در عرصه نظارت بودیم که با پیگیری های صورت گرفته در سطح استان اصفهان و وزارتخانه  مجوز تشکیل دفتر هنرهای نمایشی در مراکز استان‌ها و به دنبال آن نمایندگی در شهرستان‌ها صادر شد.

محمد مهدی صباغی افزود: با تغییر هیئت‌مدیره دفتر هنرهای نمایشی استان اصفهان و توجه ویژه به این شهرستان و حضور محسن خسروی از هنرمندان با سابقه کاشان در جمع اعضای هیئت‌مدیره این استان با تشکیل دفتر نمایندگی هنرهای نمایشی در کاشان موافقت شد که با سیر مراحل اجرایی امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

مشاور مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالای هنری در کاشان بر هیچ کس پوشیده نیست و حضور محسن خسروی در جمع هیئت‌مدیره استان اصفهان مؤید جایگاه و سابقه این هنر در استان است.

صباغی تصریح کرد: با مستقر شدن دفتر هنرهای نمایشی و افتتاح آن در کاشان امیدواریم خلاء ارتباطی میان هنرمندان، دستگاه‌های اجرایی شهرستان برطرف شود و شاهد پویایی هنر و دستیابی به جایگاه واقعی آن با توجه به استعدادهای موجود در شهرستان باشیم.

وی همچنین از افتتاح دفتر کانون بسیج هنرمندان در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با اساسنامه جدید وزارتخانه بعد از انحلال انجمن‌های نمایشی در کشور مقرر گردیده است تا دفتر هنرهای نمایشی در مراکز استان تشکیل گردد و در صورت صلاحدید مراکز استان‌ها شعبات نمایندگی خود را در شهرستان‌ها مستقر نمایند.

عضو هیئت‌مدیره هنرهای نمایشی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: مدیریت سابق هنرهای نمایشی به افتتاح دفتر هنرهای نمایشی در کاشان عنایت نداشتند که با تغییر مدیر، شاهد صدور مجوز برای تشکیل دفاتر در چندین شهر استان بودیم.

محسن خسروی پیشینه تاریخی هنر در کاشان را دلیل موافقت صدور مجوز تشکیل دفتر هنرهای نمایشی در این شهرستان ذکر و خاطرنشان کرد: در هیئت‌مدیره استان اصفهان که متشکل از پنج نفر است به دنبال بررسی و ریشه‌یابی مشکلات کلان هنرهای نمایشی در این استان هستیم و در کنار آن نیز به دنبال حق و حقوقی برای شهرستان‌ها هستیم تا شاهد رشد روزافزون هنر در شهرستان‌ها نیز باشیم.

وی ظرفیت تئاتر و هنر در کاشان را قابل تحسین دانست و بیان داشت: اگر مسئولان و مردم در مورد نقش و جایگاه هنر و تئاتر و تاثیرگذاری آن بر جامعه توجه داشته و نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنند دیگر نیازی به کمک‌های اندک استانی نداریم و امیدواریم با تشکیل این دفتر و ایجاد ارتباط با مسئولان شاهد رشد و پویایی و کسب افتخارات هنری کاشان به مانند گذشته و حتی بیشتر باشیم.

خسروی انحلال انجمن هنرهای نمایشی در کشور و به تبع آن در کاشان را موجب نابسامان شدن تئاتر کاشان دانست و تصریح کرد: بعد از انحلال انجمن خط‌دهی و انسجام و رهبری لازم در تئاتر شهرستان وجود نداشت و موجب دل‌زدگی و جدایی برخی هنرمندان مستعد شهرستان از این عرصه بودیم به طوری که از 120عضو فعال باید به جرأت بگویم امروز اگر بخواهیم یک نمایش 20 نفره در شهرستان اجرا کنیم با مشکل روبرو هستیم که امیدواریم هرچه زودتر شاهد انسجام و پویایی تئاتر کاشان باشیم.

وی تعداد گروه‌های فعال تئاتر شهرستان را با نگاه خوش‌بینانه سه تا چهار گروه عنوان کرد و یادآور شد: این گروه‌ها نیز گاهی بر اساس دغدغه‌های شخصی بر روی صحنه می‌روند و تئاتر کاشان آن گونه که شایسته نام کاشان و سابقه هنر در این شهرستان است، حرف اول را نمی‌زند که امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم با کمک تمامی اهالی هنر تئاتر به دوران اوج آن در کاشان بازگردیم.

انتهای پیام/63010/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول