اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه حضور در سرزمین ولایت ـ 427

‌حضور ‌امروز مردم جایگاه کشور را در منطقه و جهان مستحکم‌تر ‌‌کرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: ‌‌حضور ‌امروز مردم جایگاه کشور را در منطقه و جهان مستحکم‌تر ‌‌کرد.

‌حضور ‌امروز مردم جایگاه کشور را در منطقه و جهان مستحکم‌تر ‌‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: مردم خراسان‌رضوی نیز همگام با مردم همیشه در صحنه سراسر کشور با حضور مشتاقانه خود از ساعات اولیه رأی‌گیری در شعب اخذ رأی، یک بار دیگر پایبندی خود به اصول و ارز‌های نظام مقدس اسلامی و تبعیت از امام امت را به نمایش گذاشته و از این طریق پاسخ محکمی به یاوه گویی های نظام استکبار دادند.

وی با بیان این که نظام سلطه از مدت ها قبل با تشکیل اتاق‌های فکر به گمان خود سعی در ایجاد خدشه و تزلزل در باورها و اراده ملت ایران و القای نبود سلامت در روند انتخابات را داشته است، گفت: استکبار باید بداند ملت ایران علی رغم همه فشارهای خارجی، در اعتقادات و عزم خود در پیمودن مسیر عزت و اقتدار نظام اسلامی و پیروی از ولایت  همچنان ثابت قدم و استوار است.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه شرایط امروز داخلی، منطقه ای و بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: انتخابات 24 خرداد، دارای حساسیت و جایگاه متفاوتی است و حضور پرشور مردم در شرایط کنونی که شاهد بیداری اسلامی در جهان اسلام هستیم، سبب تقویت هر چه بیشتر جایگاه کشور در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

فروزان‌مهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در ساعات اولیه رأی‌گیری مبنی بر اینکه رأی مردم امانت و حق‌الناس است، تصریح کرد: خدمت گزاران مردم در ستاد انتخابات استان نیز با نصب العین قرار دادن فرمایش ایشان  با اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای مناسب نهایت تلاش خود را در جهت قانونمندی و سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم به عمل می‌آورند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سابقه درخشان مردم بصیر استان در عرصه‌های دفاع از نظام و انقلاب اسلامی و خلق حماسه‌های سیاسی در مقاطع مختلف گفت: به لطف الهی و موقع شناسی مردم قطعا میزان مشارکت آنان در این دوره از انتخابات نیز مانند دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درصد بیشتر از میانگین کشوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه چهار میلیون نفر از مردم استان خراسان‌رضوی واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از این تعداد بالغ بر 125 هزار نفر را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه ساز و کار برگزاری انتخابات در استان از دی ماه سال گذشته با ایجاد ستاد انتخابات، کمیته‌ها، جلسات و کارگروه‌ها آغاز شد، اظهار داشت: از طریق تعامل با هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات شهر و روستا تمهیدات لازم اندیشیده شده تا امروز زمینه حضور هر چه باشکوه‌تر مردم استان در انتخاباتی پرشور، آرام و سالم فراهم شود.

وی با بیان اینکه 80 هزار نفر عوامل اجرایی، در امر برگزاری انتخابات در استان همکاری و انجام وظیفه می‌کنند، تصریح کرد: 20 هزار نفر از این تعداد کسانی هستند که وظیفه نظارت و صیانت از آرای مردم را به عهده دارند.

فروزان مهر ادامه داد: هیئت نظارت شورای نگهبان، هیئت نظارت بر شوراهای اسلامی شهر و روستا، ستاد بازرسی انتخابات استان و نمایندگان هر یک از کاندیداها در شعب اخذ رأی از عوامل نظارتی انتخابات به شمار می‌روند و مردم نیز می‌توانند از طریق راه‌های مختلف ارتباطی از جمله تلفن و سامانه پیامکی که اطلاع‌رسانی شده بر امر انتخابات نظارت کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش شوراها در اداره امور شهرها و روستاها افزود: از میان17 هزار نفر کاندیدای انتخابات شورای شهر و روستا در استان، نهایتا 14 هزار نفر به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل، وظیفه مدیریت در حوزه شهری و روستایی را عهده‌دار خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از حضور حماسی و پرشور مردم استان در ساعات اولیه اخذ رای و استمرار این روند، از مردم خواست تا حضور در شعبه‌های اخذ  رأی را به تأخیر نیندازند و به  ساعات پایانی موکول نکنند و با شرکت به موقع و آگاهانه در انتخابات منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق حماسه سیاسی را عملی نمایند.

انتهای پیام/70001/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول