اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی سمنان خبر داد

شناسایی 130 گونه گیاه دارویی در استان سمنان

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سمنان از شناسایی 130 گونه گیاه دارویی در استان سمنان خبر داد.

شناسایی 130 گونه گیاه دارویی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، نصرت‏الله حسنی ظهر امروز در جلسه‏ای با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مدیران مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سمنان، روند توسعه کشت گیاهان دارویی را در استان سمنان بررسی کرد.

وی در این جلسه که در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد، گفت: در استان سمنان، 130 گونه گیاهان دارویی شناسایی و طرح‏های خوبی برای تجاری‏سازی آن انجام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سمنان افزود: طرح تغییر الگوی کشت در گیاهان دارویی و جایگزینی گیاهان با راندمان بالا در سمنان در حال اجرا بوده و تجاری‏سازی و تولید انبوه از برنامه‏های این مرکز است.

رئیس ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن‏آوری ریاست جمهوری نیز گفت: سیاست این ستاد، توسعه کشت همراه با حرکت مطلوب صنایع وابسته به آن است.

محمدحسن عصاره عنوان کرد: در مسیر توسعه، حلقه اول کشت و حلقه‏های بعدی، فعال کردن بخش صنعت لازم برای این امر است و با عجین شدن کشت با صنعت، توسعه پایدار ایجاد می‏شود.

وی افزود: اهلی کردن گونه‏ها هم یکی از برنامه‏های مهم تحقیقات است تا افزایش ماده مؤثر محقق شود؛ اما تاکنون از دو هزار و 350 گونه گیاهان دارویی در کشور، تعداد کمی اهلی شده است.

رئیس ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن‏آوری ریاست جمهوری افزود: حمایت از شرکت‏های دانش‏بنیان در این حوزه از دیگر برنامه‏های اصلی ستاد است و برای موفقیت در توسعه گیاهان دارویی باید تمام حلقه‏های کار از تولید تا فرآوری دیده شود.

انتهای پیام/2249/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول