اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور

همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار در قم برگزار شد

همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار با سخنرانی مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد.

همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام سیدابوالفتاح نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این همایش مهم‌ترین نکته در سفر معنوی حج را معرفت و شناخت ذکر و بر به جای آوردن اعمال حج به صورت عالمانه تاکید کرد و خطاب به طلاب و روحانیون عمره‌گزار ابراز داشت: در این مدت که فرصت دارید مناسک حج را به خوبی فرا گیرید و بر اساس آموخته عمل کنید.

وی یکی از نکات مهم در افزایش معرفت را آشنایی با اسرار حج دانست و یادآور شد: فردی که می‌خواهد به حج مشرف شود نباید حقی از کسی بر گردنش باشد و با حلالیت طلبیدن و پاک و پاکیزه به حج برود.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه دعا در سفر معنوی حج نقش بسیار کلیدی دارد، خطاب به عمره‌گزاران ادامه داد: جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از این فرصت استفاده و برای کشور و مسلمانان دعا کنید.

این مسئول با بیان اینکه نشانه قبولی عمره ترک معصیت است، به طلاب و روحانیون عمره‌گزار توصیه کرد: مراقب باشید در حج در دام وهابیت گرفتار نشده و با آنها درگیر نشوید.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در این همایش اخلاص را نخستین نکته در آمادگی معنوی دانست، ابراز داشت: پرداخت حقوق اجتماعی الهی از دیگر راه‌های آمادگی معنوی است زیرا تا حق‌الناس پرداخت نشود خداوند اعمال ما را قبول نمی‌کند.

حجت الاسلام علی نواب دعا هنگام خارج شدن برای رفتن به سفر حج، توجه به وجود امام عصر(عج) در سرزمین وحی، طواف به نیابت از ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س)، وداع با کعبه و توجه به پاکسازی و توبه را از جمله راه‌های آمادگی معنوی در سفر حج برشمرد.

وی در ادامه به تبیین آمادگی‌های اخلاقی پرداخت و گفت: سادگی در برنامه‌ها، انتخاب همسفر مناسب، تعاون و همگرایی و حفاظت از عزتمندی تشیع از راه‌های آمادگی اخلاقی است.

این مسئول از عمره‌گزاران خواست تا در بازگشت از سفر معنوی و روحانی عمره ضمن حفظ جایگاه معنوی زائر بیت‌الله الحرام از ارتکاب مجدد به گناه پرهیز کنند.

معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه به عنایت خاصی به استا‌ن‌های محروم داشتیم، یادآور شد: البته به دلیل اینکه سهمیه کم بود نتوانستیم در همه استان‌ها به صورت کاروان اعزام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها از جمله قم، تهران، اصفهان و مشهد حدود 10 کاروان امسال عازم سفر عمره شدند، متذکر شد: بخشی از این کاروان‌ها در اردیبهشت سال جاری به این سفر معنوی اعزام شدند و مابقی نیز ماه آینده اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات وام به طلاب و روحانیون عمره‌گزار گفت: با توجه به دو برابر شدن هزینه عمره و وضعیت معیشتی طلاب و روحانیون با پرداخت وام شرایطی فراهم شد تا عزیزان بیشتری عازم این سفر شوند.

انتهای پیام/78010/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول