اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تا ۱۲ تیرماه

سازمان دارالقرآن ۸۲ داور مسابقات حفظ قرآن کریم تربیت می‌کند

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن کریم از ۸ تا ۱۲ تیرماه خبر داد و گفت: در این دوره ۸۲ نفر شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۳۱ نفر را آقایان و ۵۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

سازمان دارالقرآن ۸۲ داور مسابقات حفظ قرآن کریم تربیت می‌کند

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: در ششمین دوره تربیت داوری حفظ قرآن از استان‌های تهران، قم و همچنین بخش خواهران استان اصفهان ثبت‌نام به عمل نیامد، با این وجود بیش از 185 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته که از تمامی استان‌های کشور بود، رشد قابل توجهی داشت.

وی با بیان اینکه ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن از 8 تا 12 تیرماه 1392 برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره 82 نفر شرکت خواهند کرد که از این تعداد 31 نفر را آقایان و 51 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

ضرغام با اشاره به اینکه ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن کریم از تاریخ 8 تا 10 تیر‌ماه ویژه بانوان و از 10 تا 12 تیرماه ویژه آقایان در اردوگاه شهید حقانی استان البرز برگزار می‌‌شود، خاطرنشان کرد: از 82 نفری که در این دوره حضور دارند، حدود45 نفر با آزمون ورودی در ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن شرکت می‌کنند و تعدادی نیز دارای مدرک درجه 3 حفظ یا نفرات برگزیده مسابقات بین‌المللی هستند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت داوری حفظ تصریح کرد: این دوره با هدف بازسازی و تربیت داوران مجرب برای مسابقات حفظ و آزمون‌های حفظ قرآن، به ویژه آزمون‌های شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن برگزار می‌شود.

تعداد کم داوران کشور پاسخگوی نیاز حافظان نیست

ضرغام، ارتقای سطح علمی و فنی داوران مسابقات قرآنی و آزمون‌های حفظ قرآن و همچنین یکسان‌سازی روش‌های داوری برای جلوگیری از اعمال سلیقه‌های فردی را از دیگر اهداف برگزاری دوره تربیت داوری حفظ قرآن عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری مسابقات و آزمون‌های شفاهی، تعداد کم داوران کشور پاسخگوی نیاز حافظان نیست.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن با حضور اساتیدی همچون آقایان «امیر آقایی» و «محمدمهدی بحرالعلوم» برگزار می‌شود، اظهار داشت: میانگین سنی شرکت کنندگان در این طرح حدود 30 سال است که این امر نشان دهنده علاقه جوانان به انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه نتایج نهایی حدود یک ماه پس از پایان دوره از طریق سایت تلاوت اعلام می شود، افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره در صورت موفقیت و کسب حدنصاب نمره، به مدت دو سال به عنوان کارورز زیر نظر یکی از داوران باتجربه قرار می‌گیرند و اگر عملکرد آن‌ها پس از این مدت مورد تأیید معاونت آموزش و پژوهش و همچنین دبیرخانه اعطای مدرک تخصصی حافظان قرار گرفت، به آن‌ها گواهینامه رسمی اعطا می‌شود و می‌توانند به طور مستقل آزمون برگزار کنند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول