اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد

لزوم برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به صورت مردمی

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مسئولان باید در مورد جشن‌هایی که مردم در نیمه شعبان برگزار می‌کنند، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

لزوم برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به صورت مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری اعیاد شعبانیه استان فارس اظهار داشت: ترویج گفتمان مهدویت به آنجا می‌رسد که بچه شیعه‌ای بدون حضور کسی دو گلدان در خانه بگذارد و با همین کار در جشن حضور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: در این جشن‌ها باید مردم حضور داشته باشند و هیئت‌هایی که متبرک به‌نام آقا امام زمان (عج) هستند وارد کار شده و با حضور افراد متدین جشن‌ها را وزانت دهند.

وی خواستار برگزاری یک جشن بزرگ در مرکز شهر شیراز علاوه بر جشن‌های متعدد سطح شهر شد و افزود: عاشورا و نیمه شعبان نظام و ارزش‌ها را نگاه داشته و باید برای برگزاری برنامه‌ای قوی و دارای وزانت در این ایام برنامه‌ریزی شود.

پیوند ناگسستنی غدیر، عاشورا و نیمه شعبان

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مسئله غدیر، عاشورا و نیمه شعبان در هویت تشیع پیوند همیشگی و ناگسستنی دارند.

این مسئول اضافه کرد: نتیجه به انزوا کشاندن غدیر شکل‌گیری عاشورا بود و از زمانی که ولایت امری امیرالمومنین(ع) توسط پیامبر اکرم (ص) مطرح شد شاهد پیوند غدیر و مهدویت بودیم.

وی هویت شیعه را مبتنی بر سه ضلع مثلث غدیر، عاشورا و نیمه شعبان دانست و گفت: همان‌گونه که فوکویاما محقق آمریکایی ژاپنی‌تبار بیان کرده شیعه با بال‌های شهادت و مهدویت اوج می‌گیرد و زره آن نیز ولایت است.

به گفته ایمانی، امر مهدویت مبحثی ریشه‌ای در فرهنگ شیعه است که برای تبیین آن علاوه بر امور سخت‌افزاری باید به مسائل نرم‌افزاری و تولید محتوا نیز توجه شود.

پاسخگویی به شبهات و برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی دو نمونه از فعالیت‌های نرم‌افزاری بود که ایمانی لزوم توجه به آن را به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بنیادها و نهادهای فرهنگی متذکر شد.

وی تصریح کرد: باید به صورت چهره‌ به‌ چهره برای حل شبهات مهدویت تلاش شود و مبحث طول عمر حضرت از نظر علمی تبیین شده مورد بحث قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: نیمه شعبان شب برات بوده و مردم از قدیم‌الایام بازار و محله را خود چراغانی کرده و درون و بیرون مساجد را آذین‌بندی می‌کردند و به پخش شیرینی می‌پرداختند.

امام جمعه شیراز در ادامه ابراز داشت: دشمن سعی دارد غدیر، مهدویت و عاشورا را به حاشیه براند و بنابراین نباید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم احساس کنند برگزاری جشن‌های نیمه شعبان وظیفه دولت است.

به گزارش فارس، در این نشست فرماندار شیراز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر حوزه‌های علمیه فارس، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، رئیس هیئت امنای آستان سید علاءالدین حسین (ع)، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند و به بیان برنامه‌های مجموعه خود پرداختند.

برخی از برنامه‌هایی که هر یک از مسئولان حاضر در این نشست در مورد آن توضیح دادند شامل برگزاری جشن یکشنبه 14 شعبان در تالار حافظ با حضور آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، شب نیمه شعبان در حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، جشن در حرم احمدبن موسی (ع) با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی، اقامه نماز شب دوشنبه سوم تیر به امامت آیت‌الله ایمانی در حرم سید علا‌ءالدین حسین (ع) و برنامه‌های جشن در جهرم و سروستان بود.

در این نشست همچنین از برگزاری جشن روز نیمه شعبان در حسینیه ثارالله، چاپ پوستر و ویژه‌نامه و برچسب با مضمون مهدویت و انتظار، برگزاری مسابقات کتابخوانی و پیامک، برگزاری جنگ‌های شادی در مساجد و نمایشگاه هنرهای تجسمی خبر داده شد.

برگزاری نشست در حلقه‌های صالحین، برگزاری 450 جشن در پایگاه‌های مقاومت بسیج، راه‌اندازی سامانه‌های پیامکی، تجمع و راهپیمایی از مجتمع فرهنگی شلمچه تا شاه‌چراغ (ع) در نیمه شعبان، جشن «امید انتظار»، آذین‌بندی گسترده سطح شهر و همایش «موعود در نهج‌البلاغه» برخی از برنامه‌هایی بود که هر یک از مسئولان حاضر به نمایندگی از مجموعه خود برگزاری تعدادی از آنها را تعهد کردند.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول