اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

بهره‌برداری از 23 پروژه عمرانی ـ تولیدی در بخش کشاورزی زنجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 23 پروژه عمرانی ـ تولیدی در بخش کشاورزی زنجان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 23 پروژه عمرانی ـ تولیدی در بخش کشاورزی زنجان

احمد موسوی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پروژه‏های مناسبی در بخش کشاورزی شهرستان زنجان به مناسبت هفته کشاورزی به بهره‏برداری رسیده است.

وی به پروژه‏های افتتاحی اشاره کرد و افزود: این 23 پروژه عمرانی ـ تولیدی در بخش کشاورزی زنجان موجب توسعه کشاورزی شهرستان در ابعاد مختلف خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه اعتبار مناسبی برای افتتاح این پروژه‏های تخصیص داده شده است، یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‏ها 22 میلیون و 415 هزار ریال بوده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه‏ها موجب اشتغالزایی مناسبی در بخش کشاورزی شده است، گفت: این طرح‏های افتتاحی، اشتغالزایی و تثبیت شغل 338 نفر را موجب شده است.

موسوی با بیان اینکه طرح‏های کشاورزی از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی و استانی و همچنین سرمایه‏گذاری شخصی صورت گرفته است، افزود: این طرح‏ها در بخش‏ها و روستاهای تابعه به بهره‏برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به طرح‏های افتتاحی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای سیستم‏های آبیاری تحت فشار در 15,8 هکتار از جمله این طرح‏های افتتاحی است.

وی اعتبار اختصاص یافته به اجرای سیستم‏های آبیاری تحت فشار را یادآور شد و تأکید کرد: اعتبار هزینه شده برای این طرح 842 میلیون ریال بوده است.

موسوی توسعه سیستم‏های آبیاری تحت فشار را مهم دانست و گفت: توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان زنجان ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان زنجان را برای توسعه کشاورزی منطقه لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: توسعه آبیاری تحت فشار موجب افزایش بهره‏وری محصولات خواهد شد.

وی احداث گلخانه به تعداد هفت واحد را یادآور شد و تأکید کرد: این هفت واحد گلخانه‏‎ای در مساحت 24 هزار و 400 مترمربع به بهره‏برداری رسیده است.

موسوی اعتبار طرح‏های گلخانه‏‎ای را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: 15 میلیون و 156 هزار ریال برای بهره‏برداری این واحدهای گلخانه‌ای هزینه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان طرح‏های بره‏پروری را از دیگر طرح‏های افتتاحی عنوان کرد و گفت: شش طرح افتتاحی در بخش بره‏پروری به افتتاح رسیده است.

وی ظرفیت تولید طرح‏های بره‏پروری را یادآور شد و افزود: ظرفیت تولید این واحدها 550 رأس بره است که با اعتبار چهار میلیون و 182 هزار ریال به بهره‏برداری رسیده است.

موسوی با بیان اینکه طرح‏های گوساله‎پروری نیز از جمله این طرح‏ها بوده است، یادآور شد: یک طرح گوساله‎پروری با ظرفیت تولید 10 رأس گوساله به مرحله بهره‏برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان اعتبار هزینه شده به طرح گوساله‎پروری را 290 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: پرورش گوساله و بره برای افزایش ظرفیت‏های بخش دام و طیور شهرستان ضروری است.

وی همچنین به پروژه کانال انتقال آب اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به طول دو هزار متر و با اعتبار 850 میلیون ریال برای تأمین آب کشاورزی روستاییان صورت گرفته است.

موسوی با بیان اینکه یک مورد احیا و مرمت قنات در هفته جهاد کشاورزی انجام شده است، گفت: این طرح به طول 547 متر و با اعتباری بالغ بر 85 میلیون ریال صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین از لوله‏گذاری انهار سنتی خبر داد و خاطرنشان کرد: سه مورد لوله‏گذاری انهار سنتی در هفته جهاد کشاورزی به بهره‏برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه طول این لوله‌گذاری چهار هزار و 898 متر بوده است، یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای این طرح‎ها یک‌هزار میلیون ریال بوده است.

موسوی طرح‏های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی را از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی دانست و تأکید کرد: این طرح‏‎ها از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام/73007/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول