اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

پرداخت زکات فقر را از بین می‌برد/ لزوم فرهنگسازی در پرداخت زکات

امام جمعه ملایر پرداخت زکات را موجب برطرف شدن فقر در جامعه عنوان کرد

پرداخت زکات فقر را از بین می‌برد/ لزوم فرهنگسازی در پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان پیش از ظهر امروز در شورای زکات شهرستان ملایر با اشاره به اهمیت امر زکات اظهار داشت: این فریضه الهی در قرآن کریم بارها ذکر شده است و در آیات متعدد هر جا به امر نماز اشاره شده، بلافاصله بعد از آن کلمه زکات و پرداخت آن آمده است.

وی با بیان اینکه نماز ارتباط انسان با خدا و زکات ارتباط انسان با مردم است افزود: مقدار زکاتی که خداوند تعیین کرده به اندازه احتیاج فقرا بوده و در دین اسلام هر چیز به جای خود آمده و پرداخت زکات نیز امری است که باید انجام شود.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: امر زکات آنقدر مهم است که پرداخت زکات فطره باید قبل از نماز عید فطر باشد و در آیات و روایات نیز امر زکات موجب آمرزش گناهان عنوان شده است.

وی پرداخت زکات را موجب برطرف شدن فقر در جامعه عنوان کرد و گفت: طبق روایات با پرداخت زکات  فقیری باقی نمی‌ماند مگر به اندازه‌ای که شخص غنی در مال او طمع کند.

حجت‌الاسلام فاضلیان در ادامه به نقش مهم رسانه‌ها و صدا و سیما در تبلیغات و اثرگذاری آن در پرداخت زکات اشاره کرد و  ابراز داشت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید با تبلیغات بیشتر و برنامه‌هایی در این زمینه مردم به ویژه مردم روستاها را در امر پرداخت زکات تشویق کنند.

وی افزود: نقش روحانیون در مساجد نیز در امر اطلاع‌رسانی در مورد فریضه زکات و پرداخت آن مهم است و این امر باید در سطح جامعه به ویژه در روستاها فرهنگسازی شود.

امام جمعه ملایر در ادامه تصریح کرد: شهرستان ملایر طی سال‌های اخیر در امر پرداخت زکات بسیار خوب عمل کرده و با توجه به اینکه بیشتر محصول شهرستان ملایر انگور و کشمش است کشاورزان باید زکات کشمش خود را پرداخت کنند.

وی در تأکید به صادرکنندگان و تجار بیان کرد: اگر شما نسبت به پرداخت زکات محصولی که برای صادرات خریداری کرده شک دارید که زکات آن پرداخت شده است یا نه، باید زکات آن را پرداخت کنید تا ذمه‌‌ای بر گردن شما نباشد.

حجت‌الاسلام فاضلیان خطاب به مسئولان ادارات نیز گفت: تا می‌توانید مواظب باشید و از امکاناتی که در اختیار دارید برای ترویج این فریضه الهی در جامعه استفاده شود.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول