اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

گیاهان دارویی از ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های ممتاز استان عنوان کرد و گفت: توجه به بحث گیاهان دارویی مهم و ضروری است.

گیاهان دارویی از ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید یعقوب موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به توسعه باغ‌ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: اقلیم این استان دارای دو اقلیم مرتفع سردسیری است که در دنا و بویراحمد بوده و دیگری گرمسیری که در شهرستان‌های گرمسیری است.

وی توسعه باغ‌ها را مبتنی بر ظرفیت اقلیمی عنوان کرد و ادامه داد: سردسیرترین گیاه تا گرمسیرترین گیاه در استان وجود دارد که باید اقدامات لازم برای حفاظت و نگهداری صحیح گیاهان دارویی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد نیاز به طرح آمایش سرزمینی دارد، عنوان کرد: از سیاست‌های جهاد کشاورزی طرح آمایش است که باید اقدامات لازم در این خصوص نیز صورت گیرد.

موسوی گفت: مدیریت صحیح در بخش کشاورزی بسیار مهم است و اقلیم‌ها باید شناسایی شوند و اقلیمی که وجود دارد باید مدیریت آن صحیح و بر مبنای اصولی باشد تا هر محصول در وضعیت آب و هوایی مناسب رشد و تکثیر یابد.

این مسئول عنوان کرد: رعایت تاریخ کاشت باید مد نظر قرار گرفته شود و ایرادی که به اقلیم کهگیلویه و بویراحمد می‌توان گرفت تک محصولی بودن آن است که توجه خاصی به این امر نشده و تنها به تولید تک محصول در هر منطقه پرداخته شده چراکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان در وضعیت مناسبی بوده و می‌توان محصولات متناسبی را کاشت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه‌ گیاه و محصول تنها رشد آن نیست بلکه باید دیگر مسائل آن از جمله مسائل اقتصادی آن در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد گیاهان دارویی پرداخت و گفت: اقتصاد گیاهان دارویی باید مدنظر قرار گرفته شود و تکنولوژی به کمک کار آید تا راحتی کار و کیفیت کار افزایش یابد چراکه باید گفت دوران کشاورزی سنتی به نسبت کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل و شرایط آب و هوایی استان توجه به تولید و فروش گیاهان دارویی در استان بسیار ضروری است و باید این امر جدی گرفته شود.

انتهای پیام/82011/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول